کارشناس مسائل آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه معلمان از جزئیات لایحه رتبه بندی به هیچ عنوان اطلاعی ندارند، گفت: اگر معیار میزان تحصیلات معلمان تا مقطع دکتری باشد، تنها پنج درصد معلمان کشور مدرک دکتری دارند.

سلامت نیوز: کارشناس مسائل آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه معلمان از جزئیات لایحه رتبه بندی به هیچ عنوان اطلاعی ندارند، گفت: اگر معیار میزان تحصیلات معلمان تا مقطع دکتری باشد، تنها پنج درصد معلمان کشور مدرک دکتری دارند.

محمدرضا نیک نژاد در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: تمامی معلمان از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته اعتراضات و نارضایتی خود در زمینه برخی از برنامه ها و تصمیمان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که یکی ازاین موارد رتبه بندی معلمان به دلیل مشخص نبودن جزئیات آن بود.

وی در ادامه افزود: معلمان تا جزئیات لایحه رتبه بندی را ندانند همچنان تا 19 اردیبهشت به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

این کارشناس مسائل آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اضافه شدن حقوق معلمان از 160 تا 600 هزار تومان، تصریح کرد: میانگین دریافتی معلمان 12 میلیون ریال است که این عدد زیر خط فقر است.

تصویب لایحه رتبه بندی کیفیت آموزشی ارتقاء نمی‌دهد
نیک نژاد با تاکید بر اینکه با تصویب شدن لایحه رتبه بندی بر کیفیت آموزشی افزوده نخواهد شد، اذعان کرد: کیفیت آموزش با افزایش حقوق معلمان و رتبه بندی ارتقاء پیدا نمی کند، بلکه باید از تعداد دانش آموزان در کلاس های درس نیز کاسته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تجهیز مراکز آموزشی و افزایش امکانات در مدارس، نیز از دیگر مواردی است که می تواند موجب افزایش کیفیت آموزش در کشور شود.

تنها پنج درصد معلمان کشور مدرک دکتری دارند
این کارشناس مسائل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه متاسفانه معلمان از جزئیات لایحه رتبه بندی به هیچ عنوان اطلاعی ندارند، بیان کرد: تنها اطلاعی که در این خصوص داریم این است که مبلغ 160 تا 600 هزار تومان قرار است به حقوق این قشر افزوده شود، البته شاید این لایحه به میزان تحصیلات معلمان هم مرتبط باشد.

نیک نژاد عنوان کرد: اگر لایحه رتبه بندی با در نظر گرفتن میزان تحصیلات معلمان تا مقطع دکتری در نظر گرفته شده باشد همه ما خوب می دانیم که تنها پنج درصد معلمان کشور مدرک دکتری دارند.
وی در خاتمه تاکید کرد: اگر نام همه معلمان در فهرست افرادی باشند که دارای رتبه بالا هستند باز هم مشکل معیشت این قشر حل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حوریه قربانی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    با سلام .به نظر من باید رتبه بندی را زودت اجرا نمایند چون همکارانی مثل من که امسال بازنشسته میشویم هم محروم نشویم بعد از 30 سال کار کردن اگر دیرتر اجرا بشود شامل حال ما نمیشود.خواهشمندیم کاری کنید شامل حال ما هو بشود