شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 145605

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اعطای نشان ایمنی و سلامت به 145 محصول خبر داد و برخی معیارهای انتخاب این محصولات را برشمرد.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از اعطای نشان ایمنی و سلامت به 145 محصول خبر داد و برخی معیارهای انتخاب این محصولات را برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر هدایت حسینی در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان محصولات منتخب، فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، بحث ایمنی غذا را از مباحث جهانی عنوان کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت هم شعار ایمنی غذا را برای امسال قرار داده و این نشان‌دهنده ابعاد وسیع ایمنی غذاست.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر سلامت غذایی برای همه و در همه جا و رعایت عدالت در سلامت غذا اظهار کرد: جهت فراهم کردن سلامت غذا و ارتقای آن در کشور برنامه‌هایی را آغاز کرده و آنها را ادامه می‌دهیم که این برنامه‌ها در راستای برنامه پنجم توسعه است.

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نشان ایمنی و سلامت به واحدهایی که از حداقل‌های سلامت عبور کرده و به سمت حداکثرها رفته و در بهبود سلامت مردم نقش داشته‌اند، اعطا می‌شود، گفت: این محصولات برای مصرف‌ کنندگان مفید هستند و اجازه داده می‌شود تا سیب سبزرنگ نشان سلامت را روی محصولات خود نصب کنند تا مصرف‌کننده راحت‌تر بتواند محصولات سلامت را پیدا کرده و همچنین رقابت بین تولیدکنندگان برای تولید محصولات سالم‌تر ایجاد شود.

حسینی درخصوص شاخص‌ها و معیارهای انتخاب این محصولات گفت: برخی از این شاخص‌ها به حداقل رساندن میزان نمک، استفاده از مواد طبیعی به حداقل رساندن افزودنی‌های سمپوتیک، حذف یا کاهش اسیدچرب ترانس و چربی، تولید صنعتی و بهداشتی فرآورده‌های صنعتی، کاهش استفاده از سموم و... است. بر این اساس محصولات سالم‌تری را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه 11 دوره مراسم اعطای این نشان را برگزار کرده‌ایم گفت: تا قبل از این 109 محصول این نشان را دریافت کرده بودند و امروز نیز 36 محصول دیگر این محصول را دریافت می‌کنند. یعنی مجموعا 145 فرآورده دارای نشان ایمنی و سلامت هستند.

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد 36 محصولی که امروز نشان ایمنی و سلامت را دریافت کردند، گفت: در این محصولات 18 فرآورده لبنی که شاهد کاهش نمک و چربی در آنها بوده و شکایتی نداشته‌اند، سه محصول ماکارونی و غلات که فیبر و سویا به آنها اضافه شده، سه آبمیوه، دو محصول رب و آب گوجه‌فرنگی، 9 محصول فرآورده زعفرانی و یک محصول عسل طبیعی این نشان را دریافت کردند. همچنین در سه فرآورده آبمیوه شاهد استفاده از مواد ارگانیک، سیستم‌های ایمنی 22 هزار بوده و این محصولات شکایتی نداشته‌اند. درخصوص زعفران نیز متاسفانه بیشتر این محصول به صورت فله عرضه می‌شود که محصولات سالم آن نشان را دریافت کرده‌اند. در فراورده عسل نیز ارتقای این فرآورده به ویژه به شکل خالص و طبیعی در دستور کار ماست.

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: امروز حدود 100 شرکت علامت راهنمای تغذیه را نصب کردند که در حال داوری میان آنها هستیم و از سه شرکت به دلیل نصب این راهنما تقدیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha