هر فرد در طب همیوپاتی یك فردیت تكرار نشدنی است و با وجود تشخیص یكسان در طب كلاسیك راه درمانی متفاوت خواهد بود.

درمان در طب همیوپاتی وابسته به فردیت بیمار است
دكتر كامران جلالی متخصص طب همیوپاتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: اگر یك همیوپات بتواند 10 بیمار مبتلا به میگرن را درمان كند، هیچ تضمینی وجود ندارد بیمار یازدهم را هم درمان كند، چرا كه درمان در همیوپاتی وابسته به تشخیص پزشكی كلاسیك نیست بلكه وابسته به فردیت بیمار است.
وی گفت: میزان همكاری بیمار، سوابق خانوادگی، بیماری های صعب العلاج جسمی و یا روحی روانی و محیطی كه بیمار در آن زندگی می كند عواملی هستند كه می تواند با وجود یكسان بدون بیماری در فرد در طب ریاج طول دوره درمان و نتایج درمانی همیوپاتی را تغییر دهد.

وی خاطر نشان كرد: یك فرد تنها با مصرف یك دارو بیماری چند ساله اش درمان شود و فردی دیگر به خاطر بیماری چند ماهه نیاز باشد سه یا چهار بار به همیوپات مراجعه كند.
دكتر تصریح كرد: اكثر پزشك های كلاسیك از دیدگاه خود بدون توجه به متدولوژی درمان همیوپاتی سعی دارند اثر یك داروی همیوپاتی را بر روی یك بیمار بسنجند و این با فلسفه همیوپاتی متفاوت است و متاسفانه نتایج غیرعلمی را در سطح جهانی مطرح می كنند كه لطمه جدی به مقبولیت همیوپاتی وارد می كند بررسی پژوهش هایی كه بی اثر بودن همیوپاتی را اثبات كرده اند به خوبی گویای این روش تحقیق و پژوهش در زمینه همیوپاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha