یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 145778

نیره پیروز‌بخت در "همایش روز جهانی سلامت" افزود:‌ زیبنده یک کشور نیست که در آن کالایی تولید شود و سپس به دنبال اخذ استاندارد بروند به مانند تولید لوله و خودرو.

ماست‌های ایرانی به خاطر داشتن پالم از عراق مرجوع شد

سلامت نیوزنیره پیروز‌بخت در "همایش روز جهانی سلامت" افزود:‌ زیبنده یک کشور نیست که در آن کالایی تولید شود و سپس به دنبال اخذ استاندارد بروند به مانند تولید لوله و خودرو.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنلاین، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد در همایش روز جهانی سلامت، با بیان اینکه نظارت بر سموم استفاده شده در محصولات کشاورزی وظیفه وزارت بهداشت و استاندارد نیست، گفت: خطر کنونی اصالت و کالای تقلبی است به طوری که در سرکشی به یک واحد تولید آبلیمو متوجه شدیم که یک کیلو لیمو در این واحد نیست و این محصول با اسید و موارد دیگر تولید می‌شود.

پیروزبخت ادامه داد: ما ماه گذشته با 10 واحد تولید سوسیس و کالباس که در تولید خود تقلب کرده و به جای گوشت از مرغ استفاده کرده بودند برخورد کردیم.

رئیس سازمان استاندارد به موضوع پالم در لبنیات اشاره کرد و گفت:‌ لبنیات مجاز به داشتن پالم را از 8 به یک مورد رساندیم.

وی با اشاره به وجود پالم در ماست‌های پرچرب گفت: چندین مورد ماست‌های صادر شده به عراق به ایران باز گردانده شد چون حاوی پالم بود و ما مجبور شدیم که آن را معدوم کنیم.

وی موضوع حمل و نقل، ساخت، انبارداری و عملیات را در تهیه محصولات مهم دانست و گفت: خیلی از کالاهای ما به علت ماندن در انبارهای گمرک از بین می‌رود.

وی تاکید کرد:‌زیبنده یک کشور نیست که در آن کالایی تولید شود و سپس به دنبال اخذ استاندارد بروند. به مانند تولید لوله و خودرو.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha