چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 146189

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عنوان کرد: مردم ایران که به فرموده رهبر معظم انقلاب از بهترین مردمان روی زمین هستند چرا باید از خدمات درمانی تخصصی‌تر فیزیوتراپی محروم باشند.

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عنوان کرد: مردم ایران که به فرموده رهبر معظم انقلاب از بهترین مردمان روی زمین هستند چرا باید از خدمات درمانی تخصصی‌تر فیزیوتراپی محروم باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در پی اظهارات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سرنوشت مصوبه طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی (دی پی تی )، محمد اکبری مسئول کمیته دکترای حرفه ای انجمن فیزیوتراپی ایران ضمن تشکر از توجه جناب وزیر به درخواست‌های مکررفیزیوتراپیست‌های کشور مبنی بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این مقطع تحصیلی, نکاتی را در رابطه با اظهارات وزیر بهداشت بیان کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در رابطه با اجرای مقطع تحصیلی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در دنیا باید خاطرنشان شود که این مقطع تحصیلی در اغلب کشورهای پیشرفته در امر بهداشت و درمان، ازجمله آمریکا، انگلیس، استرالیا  و همچنین سایرکشورها از جمله کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه مانند عربستان سعودی، پاکستان، کویت، هند، لبنان و ... از مدت‌ها پیش برقرار شده است. به طوری‌که در دورنمای انجمن فیزیوتراپی آمریکا اعلام شده است که در سال 2020 فقط به دارندگان مدرک دکترای حرفه ای و بالاتر مجوز تاسیس مراکز فیزیوتراپی داده خواهد شد. در این کشور دانش آموختگان مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی از طرف متولیان نظام سلامت، برای تحصیل در مقطع دکترای حرفه ای تشویق می‌شوند.

وی عنوان کرد: با این اوصاف شایسته نیست در ایران که از نظر بسط و توسعه دانش فیزیوتراپی جزو کشورهای برتر دنیا به شمار می‌رود، دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی که در صف اول ارائه خدمات فیزیوتراپی قرار دارند، از تحصیل در این مقطع محروم باشند و یا برای تحصیل با پرداخت هزینه‌های هنگفت و گرفتاری‌های فراوان راهی کشورهای خارجی و همسایه مانند پاکستان شوند. از طرف دیگر مردم ایران که به فرموده رهبر معظم انقلاب از بهترین مردمان روی زمین هستند نمی‌بایست از خدمات درمانی تخصصی تر فیزیوتراپی محروم بمانند.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در مورد نقش و وظایف دانش آموختگان دکترای حرفه ای فیزیوتراپی افزود: جناب وزیر فرمودند که از دخالت این افراد در کار پزشکان و متخصصین ارتوپدی نگران هستند در حالیکه باید عرض شود, طبق برنامه درسی تهیه شده برای مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی که برای ارزیابی و تصویب نهایی، به معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان تحویل داده شده است، جایگاه و وظایف دانش آموختگان این مقطع بطور دقیق مشخص و طبق استاندارد جهانی تنظیم شده است و هیچ گونه تداخلی با جایگاه و وظایف رشته‌های دیگر پزشکی از جمله متخصصان ارتوپدی ندارد.

اکبری در خاتمه آمادگی انجمن فیزیوتراپی ایران را برای ارائه هر نوع توضیح، مشورت یا ارائه مدارک مورد نظر در این زمینه، اعلام داشت و اظهار امیدواری کرد که طرح دکترای حرفه فیزیوتراپی هر چه سریعتر به نحو مطلوبی در ایران اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha