یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

دختر بهتر است یا پسر؟ سؤال قدیمی و کلیشه ای که هر چند به نظر می رسد این روزها کم کم دارد فراموش می شود ولی اغلب ما زمانی که می خواهیم بچه دار شویم یکی را بر دیگری ترجیح می دهیم. به نظر شما داشتن یک دختر در زندگی بهتر و بی دردسر تر است یا پسر؟ بزرگ کردن کدام راحت تر است؟

سلامت نیوز: دختر بهتر است یا پسر؟ سؤال قدیمی و کلیشه ای که هر چند به نظر می رسد این روزها کم کم دارد فراموش می شود ولی اغلب ما زمانی که می خواهیم بچه دار شویم یکی را بر دیگری ترجیح می دهیم. به نظر شما داشتن یک دختر در زندگی بهتر و بی دردسر تر است یا پسر؟ بزرگ کردن کدام راحت تر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بسیاری از خانواده ها گمان می کنند بزرگ کردن یک پسر یعنی اعصاب خوردی و زحمت بیشتر، تصوری که چندان هم غلط نیست و یافته های جدید دانشمندان مهر تأیید آن است. بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده، داشتن فرزند پسر در زندگی می تواند موجب شکسته شدن قلب مادران شود، وقتی می گوییم شکستگی قلب منظورمان احتمال ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی است. خطری که داشتن چند فرزند پسر آن را تشدید می کند.

دیگر عامل اثر گذار در این ماجرا اشتغال مادران است. در واقع، زنانی که در بیرون از خانه مشغول به کار هستند و در عین حال چند فرزند پسر دارند بیشتر در معرض حملات مرگبار قلبی قرار دارند. هر چند دلیل اصلی چنین اتفاقی به طور واضح مشخص نیست، اما دانشمندان فکر می کنند عدم همکاری پسرها در خانه و کمک نکردن در انجام کارهای مختلف باعث افزایش فشار روحی و جسمی بر مادران می شود. ولی کمک نکردن پسرها تنها یک سوی ماجراست و شلختگی و بی نظم بی حد آنها وجه دیگر آن است.

مطالعات دانشمندان ایتالیایی حاکی از آن است که، زنان شاغل اگر دو فرزند پسر داشته باشند خطر سکته های قلبی دو برابر بیش از دیگران آنها را تهدید می کند. در نقطه مقابل داشتن فرزند دختر هیچ تأثیری بر سلامت قلب مادران ندارد. مادران شاغلی که پس از تمام شدن کار به خانه باز می گردند با انبوهی از کارهای انجام نشده مواجه می شوند، اتفاقی که تکرار هر روز آن سلامت قلب مادر را به خطر می اندازد. بنابراین پسران خواسته یا ناخواسته استرس بیش از حدی به مادرشان وارد می کنند که تحمل آن خارج از توان آنهاست در نهایت می تواند موجب گرفتگی قلب آنها شود.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha