عضو كمیسیون تلفیق از تصویب پیشنهادات الحاقی كمیسیون بهداشت (تبصره 14) در كمیسیون تلفیق خبر داد.

درآمد افزایش قیمت نوشابه هزینه درمان و مراقبت‌های ویژه 10 درصد از دیابتی‌ها را تامین می‌كند

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام تصویب هیات امنایی شدن 20 درصد از بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان افزود: تعداد این بیمارستان‌ها سال گذشته 18 بیمارستان بود كه با ارزیابی كمیسیون در افزایش بهره‌وری، مدیریت و رضایتمندی این تعداد بیمارستان، ‌پیشنهاد افزایش 20 درصدی ارائه شد كه در تلفیق رای آورد.

نماینده نوشهر و چالوس ادامه داد: با چنین اقدامی می‌توان گفت یك گام در افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌كه بحث هزینه‌ای، درآمد افزایش قیمت سیگار و نوشابه با ایجاد تغییراتی تصویب شد، خاطرنشان كرد: مقرر شد از طریق سازمان بهزیستی كمكی در اختیار مراكز ترك اعتیاد غیردولتی قرار بگیرد.

وی افزود: كمیسیون تصویب كرد 50 درصد از اعتبارات افزایش قیمت سیگار برای پروژه‌های عمرانی (تملك و دارایی) هزینه شود. یعنی می‌توان از این محل برای توسعه فضاهای ورزشی و یا توسعه مراقبت ویژه جهت درمان برخی از بیماری‌ها استفاده كرد.

محسنی با اشاره به این‌كه 10 درصد از جمعیت بیماران مبتلا به دیابت هستند، یادآور شد: دیابت پایه‌ای برای سرایت سایر بیماری‌هاست كه با افزایش قیمت سیگار اعتبار 84 میلیارد تومانی در ردیف غربالگری بیماران دیابتی را می‌توان پیش بینی كرد. ‌یعنی 10 درصد جمعیت دیابتی كشور این امیدواری را داشته باشند كه سال دیگر از لحاظ مراقبت‌های ویژه و هزینه درمان آنان مشكلی نداشته باشند.

نایب رییس كمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌كه در تلفیق مصوب شد، 15 درصد از اعتبارات ماده 10 قانون (x) (تنظیم بخشی از مقررات مالی كشور) در اختیار جمعیت هلال احمر كشور قرار گیرد،‌اذعان كرد:‌ از اعتبار فوق به منظور تقویت توان ظرفیت‌های موجود در این جمعیت و هم‌چنین مقابله و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه می‌توان استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha