کمبود آب در تهران هر سال با گرم‌تر شدن هوا بیشتر از پیش باعث نگرانی می‌شود اما این بار نگرانی‌ها نه فقط از کمبود آب بلکه از آلودگی آب چاه‌ها است. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران پیش‌بینی می‌کند اگر برداشت آب از چاه‌ها افزایش پیدا کند احتمال بالارفتن نیترات آب نوشیدنی مردم تهران بیشتر می‌شود.

سلامت نیوز:کمبود آب در تهران هر سال با گرم‌تر شدن هوا بیشتر از پیش باعث نگرانی می‌شود اما این بار نگرانی‌ها نه فقط از کمبود آب بلکه از آلودگی آب چاه‌ها است. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران پیش‌بینی می‌کند اگر برداشت آب از چاه‌ها افزایش پیدا کند احتمال بالارفتن نیترات آب نوشیدنی مردم تهران بیشتر می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، بسیاری از مسئولان شهر تهران درباره احتمال آلودگی آب این شهر ابراز نگرانی کرده‌اند. چندی پیش محمد شاعری، رئیس ستاد محیط‌ زیست شهرداری تهران از ورود فاضلاب 40 درصد بیمارستان‌های تهران به چاه‌های جذبی خبر داده بود.
 
هفته گذشته محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران هم از احتمال وجود ماده‌ای به نام «فنول» در آب تهران خبر داده بود. به گفته او گزارش‌هایی از سازمان حفاظت محیط ‌زیست به شورا رسیده که نشان می‌دهد ماده‌ای به نام «فنول» در آب تهران وجود دارد که معمولا همراه شوینده‌ها وارد آب می‌شود و با کلر پایدارتر می‌شود.
 
به مجموعه کسانی که نسبت به سلامت آب تهران نگران‌اند، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم اضافه شده که او این احتمال را رد نمی‌کند که با برداشت بیشتر از چاه‌ها میزان نیترات موجود در آب مصرفی مردم افزایش پیدا کند.
 
رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران هم در گفتگو با CHN به کمبود آب در تهران و احتمال افزایش نیترات آب اشاره می‌کند چراکه به گفته او با افزایش برداشت آب از چاه‌ها احتمال افزایش نیترات موجود در آب وجود دارد.
 
او همچنین معتقد است شهروندان تهرانی هم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا نیازی به استفاده گسترده از آب چاه‌ها نباشد. حافظی همچنین از برگزاری جلسه‌های منظم با مجموعه وزارت نیرو خبر می‌دهد چنانچه موضوع در دولت هم مطرح شده و قرار بر این است که با جدیت با موضوع آلودگی آب برخورد شود.
 
حافظی درباره فاضلابی که وارد آب‌های جذبی می‌شود هم معتقد است که نه‌فقط بیمارستان‌ها بلکه تمام مجموعه‌های صنعتی در تهران باید در این زمینه رصد شوند. به اعتقاد او دستگاه‌های مسئول باید «برای پسماند مراکز صنعتی و بیمارستان‌ها مسئول فنی تعیین کنند» که بر این اساس آن فرد مسئول نظارت بر دفع فاضلاب و درنهایت پاسخگو باشد، تا اگر تخلفی صورت گرفت یا استانداردها رعایت نشد بتوان از او بازخواست کرد.
 
مجموعه نگرانی‌هایی که درباره سلامت آب تهران وجود دارد هر ساله به هشدارهایی ختم می‌شود که در نهایت با سردتر شدن هوا فراموش می‌شود. حافظی از سال گذشته درباره احتمال آلودگی آب تهران در فصل گرما هشدار داده بود اما هشدارهای او در نهایت با تکذیب مسئولان روبرو شد. حالا در آستانه فصل گرما مشخص نیست وضعیت سلامت آب تهران چگونه خواهد شد و چه راهکاری برای این مشکل وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha