انجام وظایف شغلی و فعالیت در محیط کار می‌تواند تبدیل به امری خسته‌کننده و کسالت‌آور شود و بازده و بهره‌وری افراد را به‌شدت کاهش دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که افراد نتوانند انرژی خود را برای تمام ساعت‌های کاری تقسیم کنند و به صورت مدیریت شده از زمان خود استفاده کنند.

سلامت نیوز:انجام وظایف شغلی و فعالیت در محیط کار می‌تواند تبدیل به امری خسته‌کننده و کسالت‌آور شود و بازده و بهره‌وری افراد را به‌شدت کاهش دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که افراد نتوانند انرژی خود را برای تمام ساعت‌های کاری تقسیم کنند و به صورت مدیریت شده از زمان خود استفاده کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،نتایج تحقیقات در 200 دفتر در ایالات متحده و کانادا نشان می‌دهد که داشتن زمان فراغت و استراحت در محیط کاری می‌تواند افراد را برای ادامه کار آماده و متمرکز نگه دارد. این تحقیقات نشان می‌دهد که 43درصد از کارمندان بر این باورند داشتن زمان استراحت به شادی‌های شخصی افراد کمک می‌کند و باعث می‌شود رضایت از زندگی نیز در این افراد بیشتر باشد.  اما برای افزایش تمرکز و داشتن انرژی برای ادامه کار چه باید کرد؟ داشتن یک استراحت کوتاه حین انجام کار می‌تواند تمرکز ذهنی را برای انجام کارهای طولانی آماده نگه دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد حتی یک خواب کوتاه پنج، شش دقیقه‌ای می‌تواند ذهن را برای ادامه کار آماده نگه دارد و بر پردازش مغزی تاثیر مثبت می‌گذارد.


در نظر گرفتن زمان استراحت و ایجاد وقفه حین انجام کار از ایجاد استرس در کار جلوگیری می‌کند. همچنین احتمال وقوع اتفاق ناگوار تصادفی موقع کار نیز کاهش پیدا می‌کند. دردهای مفصلی و عضله‌ای و خستگی چشم مشکلات شایع کارهای طولانی‌مدت و کم‌تحرک است و برای جلوگیری از آن باید افراد در زمان استراحت این مشکلات را برطرف کنند.


اما مساله اصلی این است که بسیاری از کارمندان و افرادی که مشغول کارهای دفتری هستند نمی‌دانند که در زمان وقفه میان کار چگونه باید عمل کنند. یکی از مهم‌ترین اقدامات آن است که هر یک ساعت به مدت پنج دقیقه بایستند و قدم بزنند. نوشیدن آب و خوراکی‌های سبک نیز می‌تواند بر نحوه عملکرد افراد تاثیرگذار باشد. از هر فرصتی برای بلند شدن از روی صندلی استقبال کنید، مثلا زمانی که موبایل‌تان زنگ می‌زند برای پاسخ دادن بایستید و قدم بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha