یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

مسمومیت با مونوکسید کربن، جان دختر 29 ساله را در منزل دانشجویی گرفت.

سلامت نیوز: مسمومیت با مونوکسید کربن، جان دختر 29 ساله را در منزل دانشجویی گرفت.

حبیب حسینقلی زاده، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایسنا، گفت: بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن به علت نقص فنی آبگرمکن، دانشجوی دختر 29 ساله در حمام منزل دانشجویی جان باخت.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 16:30 عصر امروز _ 19 اردیبهشت _ در خیابان شهید قره باغی های تبریز و با اطلاع هم اتاقی های این دختر جوان به اپراتوری 115 تبریز گزارش شد.

حسینقلی زاده با بیان اینکه زنان باردار، کودکان و سالمندان زودتر از دیگران در معرض گازگرفتگی قرار می گیرند گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان خاطر نشان کرد: مردم باید دقت کنند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط بسته دچار علائم بالا شوند به احتمال زیاد در خطر گاز مونواکسید کربن قرار دارند.

وی در خصوص هشدارهای لازم در برخورد با مسمومیت های ناشی از مونوکسید کربن گفت: کسی که با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز، خارج نموده و در تماس با هوای آزاد گذاشت.

حسینقلی زاده به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده علائم مسمومیت با مونوکسید کربن، قبل از رسیدن اورژانس هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی ندهند، چرا که به علت حالت تهوع، احتمال خفگی وی بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha