یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 14755

محققان هشدار دادند که دستگاه‌های کنترل از راه دور، شیرآب دستشویی‌ها و در یخچال مرکز تجمع ویروس‌های سرماخوردگی هستند.

هر چند سرفه و عطسه باعث انتقال این بیماری می‌شوند؛‌ پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا معتقدند اشیایی که هر روزه در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند هم مركز تجمع ویروس‌هاست و باید به طور منظم تمیز شوند.

پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا در یک کنفرانس بیماری‌های عفونی که در آمریکا برگزار شد، گفتند از آن جا که ویروس سرماخوردگی می‌تواند بر سطح وسایل خانه تا دو روز زنده بماند، هر عضو خانه یا هر مهمان می‌تواند این ویروس را از طریق تماس با اشیایی همچون دستگیره در و شیر آب به دیگران انتقال دهد.

به گزارش ایسنا، در این پژوهش مشخص شد که یک ساعت پس از تماس با سطوحی که به ویروس آلوده‌اند تقریبا بر نوک انگشتان یک ـ چهارم ساکنان خانه رد ویروس‌های حامل سرماخوردگی دیده می‌شود. ضمن اینکه 48 ساعت پس از آلوده شدن سطح به ویروس سرماخوردگی کماکان مواد ژنتیک ویروس به نوک انگشتان نیمی از 30 نفری که مورد زمایش قرار گرفتند، منتقل شده بود.

بریجیت وینتر، پژوهش‌گر ارشد این برنامه تحقیقاتی، گفت: برخی هنوز از اسپری‌های ضدعفونی کننده برای زدودن آلودگی هوا استفاده می‌کنند اما ویروس‌های حامل در هوا معلق نیستند و باید با آگاهی بیشتر بر موضوع پاک کردن سطوحی از خانه که عموما با آنها تماس وجود دارد، تمرکز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha