سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 147653

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در مورد مصرف نوشابه‌های انرژی زا گفت: نوشیدن زیاد این نوشابه‌ها باعث از کارافتادگی کلیه‌ها و کبد می‌شود.

سلامت نیوز: مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در مورد مصرف نوشابه‌های انرژی زا گفت: نوشیدن زیاد این نوشابه‌ها باعث از کارافتادگی کلیه‌ها و کبد می‌شود.

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده‌ زیاد از نوشابه‌های گاز دار انرژی زا برای کلیه‌ها و کبد مناسب نیستند و باعث ایجاد اختلال در کار آن‌ها می‌شود. 
کیمیاگر افزود: افراد نباید نیاز بدن خود را از طریق خوردن این نوشابه‌ها بر طرف سازند زیرا این ها از طریق دادن انرژی موقت به بدن، فرد را شاداب می‌سازند اما در دراز مدت بدن را ضعیف می‌کنند. 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: با استفاده از این نوشابه‌ها فرد تنها در لحظه احساس می‌کند انرژی گرفته،‌لذا به دلیل اسیدهای آمینه‌ موجود مورد تایید متخصصین نیستند و اصولا جایگاهی در برنامه سالم غذایی ندارند. 
وی در خصوص جایگزینی برای نوشابه‌های انرژی زا گفت: آب، آبمیوه‌های طبیعی و دوغ از جمله بهترین نوشیدنی‌های مناسب برای جایگزینی نوشابه‌های انرژی زا هستند. بنابراین بهتر است افراد برای مقدار کمی ویتامین موجود در این نوشابه‌ها هزینه‌ای صرف نکنند و نیاز خود را از طریق قرص های ویتامین تامین کنند تا حداقل انرژی آن‌ها همیشگی باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha