چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 147828

رییس انجمن انتقال خون آسیا با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کنترل بیماری تالاسمی گفت: هشت درصد از جمعیت آسیا مبتلا به بیماری تالاسمی هستند و ایران میزان رشد این بیماری را کنترل کرده است.

سلامت نیوز: رییس انجمن انتقال خون آسیا با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کنترل بیماری تالاسمی گفت: هشت درصد از جمعیت آسیا مبتلا به بیماری تالاسمی هستند و ایران میزان رشد این بیماری را کنترل کرده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر فرخ حسن،  در کنگره بین المللی خون در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایران با تکنیک های خاص مثل مشاوره های قبل از ازدواج و آزمایش های زوجین قبل از ازدواج جلوی رشد این بیماری را گرفته است.
وی با اشاره موفقیت ایران در زمینه کنترل بیماری تالاسمی اظهارکرد: دیگر کشورهای آسیایی با الگو پذیری از ایران در این زمینه پیشرفت های خوبی کسب کردند.
رییس انجمن انتقال خون آسیا با اشاره به افزایش صد درصدی داوطلبان اهدای خون در ایران تصریح کرد: ایران در این راستا نسبت به کشورهای آسیایی پیشگام است.
وی عنوان کرد: در پاکستان بیش ازیکصد هزار نفر در ایران کمتر از 15 هزار نفر و در هند 150 هزار نفر مبتلا به بیماری تالاسمی ماژر هستند.
رییس انجمن انتقال خون آسیا شایع ترین بیماری خونی در آسیا را شامل تالاسمی ماژر، هموفیلی، کم خونی داسی شکل و فقر آهن ذکر کرد.
در کنگره بین المللی خون محققانی از 15 کشور جهان شرکت کردند و 60 سازمان، انجمن، نهاد و شرکت داخلی و خارجی به عنوان همکار و حمایت کننده در آن حضور دارند.
273 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی در کنگره بین المللی خون در یاسوج ارایه شد.
کنگره بین المللی خون که دوشنبه شروع شد تا چهار روز در یاسوج ادامه دارد.
برخی از شخصیت های جامعه پزشکی ، اندیشمندان و متخصصان علم پزشکی در ایران نیز در این کنگره شرکت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha