بر اساس آمارهای موجود هم اکنون 21 درصد کودکان تحت پوشش خانه های کودک و نوجوان سازمان بهزیستی به دلیل عدم صلاحیت والدینشان در این مراکز نگهداری می شوند.

مدیرکل دفتر شبه خانواده بهزیستی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: 20 درصد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی که در خانه های کودک و نوجوان نگهداری می شوند والدینشان فوت کرده اند و 3 درصد نیز دارای بیماری صعب العلاج هستند.

از 21 هزار کودک تحت پوشش، 11 هزار و 500 کودک به خانواده های جایگزین سپرده شده اند و 9 هزار و 500 کودک نیز در خانه های کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

حمیدرضا الوند در ادامه افزود: والدین 3 درصد از کودکان تحت پوشش مفقود الاثر هستند و همچنین 21 درصد این کودکان به دلیل عدم صلاحیت والدین، 16 درصد بدلیل جدایی والدین، 9 درصد به دلیل زندانی شدن والدین، 9 درصد نیز با توجه به سوء رفتار والدینشان در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

مدیر کل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس قانون فرزند خواندگی سال 1353 کودکانی را می توانیم برای فرزند خواندگی واگذار کنیم که فاقد والدین و یا جد باشند و با این شرایط فقط می توانیم تعداد کمی از کودکان را واگذار کنیم.

بر اساس آمارهای موجود فقط 11 درصد از کودکان بی سرپرست تحت پوشش مراکز بهزیستی کشور شرایط لازم برای فرزند خواندگی دارند و برای هر کودک 5/7 زوج متقاضی وجود دارد.

الوند با اشاره به اینکه اصلاح قانون فرزندخواندگی هم اکنون در انتظار تصویب هیئت دولت است گفت: چنانچه اصلاح قانون فرزند خواندگی به تصویب هیئت دولت برسد در این صورت شرایط واگذاری فرزند به خانواده ها بسیار تسهیل خواهد شد به طوری که می توانیم تعداد بیشتری از کودکان را به خانواده ها بسپاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha