چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 14817

رییس اداره بهداشت آب و فاضلات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ آب شرب مردم پایتخت تحت نظارت مستمر بوده و سالم است .

مهندس "‌غلامرضا شقاقی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی بر عهده وزارت بهداشت است افزود :‌ مشکلی از لحاظ وجود نیترات در آب آشامیدنی تهران از جمله مناطق جنوب و جنوب شرق تهران وجود ندارد.
شقاقی گفت: وزارت بهداشت کیفیت آب شرب را بررسی کرده و نتایج بررسی ها را به شرکت آب و فاضلاب گزارش می دهد.
وی همچنین گفت:‌شرکت آب وفاضلات نیز موظف است آب شرب را همیشه بررسی می کند و اگر نتایج بررسی ها نشان داد که آب، آلودگی دارد و آلودگی آن هم بالاتر از حد استاندارد است اجازه نمی دهد وارد سیستم آب آشامیدنی شود .
محمد باقر صدوق مدیرکل محیط زیست استان تهران روز گذشته درخبری اعلام کرده بود :براساس آزمایشات انجام شده توسط محیط زیست نیترات موجود در منابع آب زیر زمینی مناطق جنوب و جنوب شرق تهران بیش از حد استاندارد است.
شقاقی نیز درادامه به ایرنا گفت: ممکن است منابع آب،آلوده باشد اما آنچه که به دست مصرف کننده می رسد ،تحت کنترل قرار گرفته و برای شرب قابل استفاده است .
این مقام مسوول در وزارت بهداشت افزود :‌ نظارت بر منابع آب و جلوگیری از آلودگی آن بر عهده سازمان محیط زیست است اما نظارت برآب آْشامیدنی بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد .
شقاقی در عین حال تاکید کرد که هر چه سریع تر شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب تهران راه اندازی شود تا منابع آب آلوده نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha