یک متخصص اعصاب و روان ، داشتن رویا در خواب را در رفع بسیاری از تنش های روزانه موثر دانست.

دکتر محمد ابهری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : ما به دو نوع خواب نیاز داریم یکی خواب عمیق  که به رفع خستگی جسمانی ما کمک کند و دیگری خواب با رویا تا بسیاری از تنش های عصبی روزانه ما را رفع کند.


وی گفت : خواب طبیعی بین 5 تا 9 ساعت با توجه به شرایط سنی و کاری انسان ها متفاوت است و بعد از هر 90 دقیقه باید فرد وارد مرحله رویا شود. اگرچه رویا به رفع تنش های عصبی کمک می کند اما دیدن کابوس نشانه یک اختلال است .

این متخصص اعصاب افزود: اختلالات خواب مربوط به کیفیت یا کمیت آن می شود که  حرف زدن در خواب  ، خواب گردی و  خرخر کردن از نشانه های اختلال در خواب است که  در کنار کم خوابی و پر خوابی به عنوان شایع ترین اختلالات خواب شناخته می شود و باید درمان آن را جدی گرفت.

وی اضافه کرد : خرخر کردن گاهی به دلیل نزدیک شدن عضلات جداره حلق به هم و انسدادی که ایجاد می کند می تواند منجر به خفگی در خواب شود لذا نباید به سادگی از کنار آن گذشت. به گفته وی سیکل مناسب خواب هر کسی متناسب با نوع کار و عادتهای فردی فرق می کند و نمی توان همه را به یک زمان مشخص برای خواب توصیه کرد.

دکتر ابهری در پایان برای داشتن یک خواب خوب توصیه کرد : از  خوردن چای ، قهوه و نوشابه های کافئین دار قبل از خواب خوداری کنید و برای خواب بهتر سعی کنید یک فنجان شیر یا ماست بنوشید و از دوش آب گرم استفاده کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha