به دنبال بروز شایعاتی در خصوص آلودگی آب زنجان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب زنجان به نیترات دریافت نکرده‌ایم.

سلامت نیوز: به دنبال بروز شایعاتی در خصوص آلودگی آب زنجان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب زنجان به نیترات دریافت نکرده‌ایم.

علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب زنجان به نیترات دریافت نکرده‌ایم، چرا که ما بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمایش‌های مدونی را از وضعیت سلامت آب انجام می‌دهیم که تاکنون حتی سطحی از هشدار را نیز مشاهده نکرده‌ایم که چاه یا منبع آبی در زنجان آلوده است و باید نسبت به آن اقدام خاصی انجام داد.

وی افزود: ما اقدامات خود را بر مبنای تحقیقات دانشجویی پایه‌گذاری نمی‌کنیم، بلکه از این تحقیقات به عنوان هشدار استفاده می‌کنیم و از این طریق بررسی‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهیم، زیرا این سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در مقابل چنین مسائلی کوتاه نخواهد آمد.

بیگلری تصریح کرد: سلامت آب هم یکی از ارکان مورد نیاز برای برقراری سلامتی مردم است، از این رو وقتی هشداری به ما داده شود مورد بررسی قرار می‌دهیم، به طوری که در خصوص هشداری که در منطقه خدابنده وجود داشت این منطقه را به شدت تحت پایش قرار دادیم، به همین خاطر مردم نباید نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشند، لذا حتی اگر لازم باشد با تانکر به مناطق مورد نیاز آب‌رسانی خواهیم کرد.

وی هم‌چنین گفت:‌ با توجه به اهمیت مقوله سلامتی در جامعه در این راستا به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ ارگان و وزارتخانه‌ای در این زمینه مصالحه نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha