یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که غذاهایشان را با مقداری فراوانی پیاز و سیر معطر می‌کنند، ممکن است کمتر به انواع مختلف سرطان مبتلا شوند.

پژوهشگران در تحلیلی از نتایج هشت تحقیق كه در ایتالیا و سوییس انجام شد، دریافتند افرادی که بیشترین مصرف سیر و پیاز را دارند در معرض کمترین خطر ابتلا به شماری از سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان و روده بزرگ و گلو هستند.

دکتر شارلوت گالئون سرپرست این تحقیق می‌گوید: البته هنوز روشن نیست سیر و پیاز اثر مستقیمی بر خطر سرطان داشته باشند زیرا برای مثال ممکن است دوستداران سیر و پیاز در عین حال رژیم غذایی کلی داشته باشند که محافظت‌کننده در برابر سرطان باشد.

براساس یافته‌های اخیر، مردان و زنانی که در هفته هفت وعده یا بیشتر پیاز می‌خورند در مقابل افرادی که پیاز نمی‌خوردند، کمتر در معرض سرطان روده بزرگ قرار می‌گیرند. به نحو مشابهی دوستداران سیر نسبت به افرادی که رژیم غذایی بدون سیر دارند ، 25 درصد کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند.

سیر و پیاز همچنین با خطر کمتر سرطان دهان، گلو، کلیه و تخمدان همراهی دارد.

این پژوهشگران توصیه كردند: با توجه به فعالیت زیستی برخی از ترکیبات پیاز و سیر اضافه‌کردن این گیاهان به رژیم‌غذایی به عنوان چاشنی و نیز مخلوط کردن آنها با مقدار زیاد سایر سبزیجات مفید است.

به گزارش ایسنا، همچنین برخی از پژوهش‌های دیگر نشان‌دهنده اثرات ضدسرطان گوجه‌فرنگی است.

به طور کلی برای حفظ سلامتی کلی مصرف روزانه سبزی‌ و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha