سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از راه اندازی نظام آموزش سلامت در مدارس طی سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از راه اندازی نظام آموزش سلامت در مدارس طی سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از ایرنا، شهرام رفیعی فر روز دوشنبه در نشست خبری هفته بدون دخانیات - چهارم تا 10 خرداد - افزود: در اجرای این برنامه با همکاری آموزش و پرورش، شش رفتار پرخطر دانش آموزان از جمله دخانیات و خشونت بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای نظام جامع سلامت در مدارس کشور، 12 کروکولوم (متون آموزشی) تدوین شده است.

رفیعی فر ادامه داد: همچنین امسال کمپین سلامت با شعار «زندگی عاری از دخانیات، حقی برای همه» در 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم تا از ماه رمضان امسال به عنوان بهترین فرصت برای اطلاع رسانی درخصوص ترک دخانیات استفاده شود.

وی افزود: همچنین تلاش داریم تصاویر هشدار دهنده روی بسته های سیگار به روز شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: ایران تعهد کرده که تا سال 2025 میلادی، چهار بیماری غیرواگیر شامل بیماری های قلبی - عروقی، تنفسی مزمن، دیابت و سرطان را مدیریت کند که این بیماری ها عوامل خطر مشترکی دارند و یکی از این عوامل خطر مشترک، مصرف سیگار است.

رفیعی فر افزود: تلاش می کنیم سرمایه گذاری بیشتری برای مبارزه با عوامل خطر بیماری های غیرواگیر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha