تحقیقات تازه نشان داده است که درمان بیماری‌های لثه، تأثیر به‌سزایی در کاهش التهاب پروستات دارد.

سلامت نیوز: تحقیقات تازه نشان داده است که درمان بیماری‌های لثه، تأثیر به‌سزایی در کاهش التهاب پروستات دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پژوهشگران آمریکایی با تأیید و تقویت پژوهش‌های پیشین که ارتباط میان التهاب پروستات (پروستاتیس) با بیماری‌های دهان و دندان را نشان داده بودند، از تأثیر مثبت درمان بیماری‌های لثه در تخفیف مشکلات پروستات خبر دادند. بیماری پروتاتیس در مردان که سبب بروز آماس در غده‌ پروستات می شود، مشکلاتی در دفع ادرار پدید می‌آورد.

نبیل بیسادا رئیس دانشکده پریودنتیکز (لثه‌درمانی) دانشگاه کِیس وسترن ریزرو که یک دانشگاه خصوصی پژوهشی در کلیولند اوهایو، ایالات متحده آمریکا است نگارش گزارش این تحقیق تازه را بر عهده داشته است. وی می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که اگر بیماری لثه را درمان کنیم، می توانیم از عوارض پروتاتیس بکاهیم و کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری را بهبود ببخشیم.»

بر اساس مقاله منتشر شده در خبرنامه دانشگاه کِیس وسترن ریزرو، دکتر بیسادا توضیح می‌دهد که بیماری لثه علاوه بر تأثیری که در دهان بر جا می گذارد، شرایطی را در سیستم سراسر بدن ایجاد می‌کند که موجب بروز التهاب در بخش‌های مختلف بدن می‌شود. پژوهش‌های پیشین از ارتباط میان بیماری‌های لثه، مرگ جنین، آرتریت روماتوئید و بیماری‌های قلبی پرده برداشته بود.

در این پژوهش تازه 27 مرد در سنین 21 سال و بالاتر مورد بررسی قرار گرفتند که سال گذشته در بیوپسی آنها التهاب غده پروستات تأیید شده و آزمایش خون آنها بالا رفتن میزان آنتی‌ژن ویژه پروستات (PSA) را که نشانه‌ احتمال التهاب و سرطان است، نشان داده بود. بیوپسی 15 نفر از این افراد بدخیم نشان داده بود و دو نفر بدخیمی و التهاب را توأم داشتند.

همه این مردان دچار بیماری‌های لثه متوسط تا شدید بوده‌اند که به درمان نیاز داشته است. این افراد چهار تا هشت هفته پس از درمان بیماری‌های لثه بار دیگر مورد آزمایش قرار گرفتند و بهبود چشمگیری در وضعیت بیماری پروستات آنها مشاهده شد.

نتایج این پژوهش در ژورنال Dentistry منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha