سلامت نیوز:برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی نیز با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام نمایند. در همین ارتباط تقاضا دارد درصورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان موضوع را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهید.
سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مشاهده بیماری آنفلوآنزای مرغی در یک روستای استان مازندران از مردم خواست جدا از خرید طیور زنده خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در پی دریافت گزارش تلفات غیرعادی طیور بومی (مرغ و اردک) در یک روستای استان مازندران، کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور با حضور در محل و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی، نسبت به انجام نمونه برداری های لازم و معدوم سازی طیور مبتلا و تلف شده به شیوه بهداشتی، اقدام و عملیات پاکسازی و ضدعفونی صورت پذیرفت.

این اطلاعیه افزود است: با توجه به اینکه براساس نتایج آزمایشگاهی نوع بیماری، آنفلوانزای (تحت تیپ H5N1) تشخیص داده شده و با توصیه های سازمان دامپزشکی، همکاری مردم و دستگاه های ذیربط از شیوع بیماری جلوگیری شده نظر به اینکه بازارچه های عرضه پرندگان زنده به عنوان مهمترین منبع شیوه بیماری مطرح می باشد از کلیه مردم تقاضا دارد، جداً از خرید طیور زنده از این بازارچه ها خودداری نمایند.

برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی نیز با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام نمایند. در همین ارتباط تقاضا دارد درصورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان موضوع را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهید.

بدیهی است مصرف گوشت طیور و تخم مرغ که در مراکز مجاز درسراسر کشور عرضه می شود، هیچ گونه مخاطره ای برای مصرف کنندگان ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha