متخصصان علوم پزشكی توصیه می‌كنند كه زنان باید درباره مراقبت از خود در برابر بیماریهای قلبی و همچنین افزایش فشار خون اطلاعات بیشتری كسب كنند.

پژوهشگران تاكید دارند كه اغلب زنان اطلاعات زیادی درباره خطرات بیماری قلبی ندارند.

آمارها نشان می‌دهد: نرخ ابتلا به این بیماری در زنان در سال 2000 سی و چهار درصد بوده در حالی كه در سال 2006 به 57 درصد افزایش یافته است. همچنین تحقیقات حاكی است؛ فقط 21 درصد از زنان تصور می‌كنند كه ممكن است در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی باشند. به همین علت بیشتر زنان عادتهای زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم نمی‌كنند كه به حفظ سلامت این عضو حیاتی در بدنشان كمك كند. اما محققان بر اساس یافته‌های علمی و مستدل خود تاكید می‌كنند كه اگر هر زنی یك الگوی سالم برای زندگی خود در نظر بگیرد بی شك می‌تواند از ابتلا به بیماری قلبی به میزان قابل توجهی پیشگیری كرد.

در واقع نتایج یك پژوه جدید از سوی محققان انستیتو كارولینسكا در استكهلم نشان داده است: در زنانی كه یك رژیم غذایی متعادل دارند، از لحاظ بدنی تحرك و فعالیت كافی دارند، وزن خود را در حد متعادل و سالم نگه می‌دارند و از كشیدن سیگار پرهیز می‌كنند، احتمال بروز بیماری قلبی تا 77 درصد كاهش می‌یابد.

دكتر سوری موسكا رییس بخش كاردیولوژی در بیمارستان نیویورك تاكید كرد: ما دریافته‌ایم كه سبك زندگی بیشترین تاثیر را روی سلامت قلب افراد دارد. از سوی دیگر متخصصان توصیه می‌كنند كه در این میان توجه به مساله فشار خون بالا در زنان نیز بسیار حائز اهمیت است. بر اساس یافته‌های علمی، در زنان فاكتورهای خطرزای افزایش فشار خون می‌تواند متفاوت از مردان باشد.

انجمن قلب آمریكا در این رابطه فهرستی از این فاكتورها را كه ممكن است سبب افزایش فشار خون در زنان شود ارائه كرده كه عبارتند از مصرف قرص‌های كنترل بارداری، باردار شدن، یائسگی، نژاد سیاه پوستی، داشتن اضافه وزن و هم چنین فاكتور وراثت و سابقه خانواگی در ابتلا به فشار خون بالا كه همگی خطر افزایش فشار خون و در پی آن خطر ابتلا به بیماریهای مهم مانند مشكلات قلبی عروقی را در زنان تشدید می‌كند. همانطور كه همواره توصیه می‌شود كنترل این فاكتورها مهمترین راه پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha