سودجویان از قرص‌های حاوی سودوافدرین مانند سرماخوردگی و آنتی هیستامین قرص‌های اكستازی تولید می‌كنند به همین علت فروش این قرص‌ها در كشور سهمیه‌بندی شد.

سودجویان از قرص سرماخوردگی اكستازی تولید می‌كنند
اكبر عبداللهی اصل در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: با توجه به سوء استفاده سودجویان از قرص سودوافدرین به عنوان ماده اولیه قرص اكستازی، تولید این قرص‌ها در كشور متوقف شد و اگر در برخی داروخانه‌ها هنوز قرص سودوافدرین وجود داشته باشد، تولید قبلی است و به زودی با تمام شدن آن دیگر عرضه قرص سودوافدرین در كشور نخواهیم داشت.

وی گفت: البته قرص‌های دیگری كه در تولید آنها از ماده اولیه سودوافدرین استفاده می‌شود، مانند قرص سرماخوردگی و آنتی هیستامین هنوز در كشور تولید و توزیع می‌شوند و سودجویان تولید كننده اكستازی این بار این قرص‌ها را به عنوان ماده اولیه تولید اكستازی استفاده می‌كنند، بخشی از این قرص‌ها حاوی سودوافدرین است اما بقیه آن به عنوان ناخالصی در تولید اكستازی اضافه می‌شوند كه علاوه بر عوارض خود اكستازی به علت داشتن ناخالصی عوارض این قرص‌های خطرناك را بیشتر می‌كنند.

عبداللهی افزود: در زمان حاضر شاهد این هستیم كه تولید كنندگان اكستازی بسته‌های هزارتایی و بیشتر قرص سرماخوردگی، آنتی هیستامین و استامینوفن را به خاطر اینكه حاوی سودوافدرین هستند، خریداری می‌كنند و از آن برای تولید اكستازی استفاده می‌كنند به همین علت وزارت بهداشت از یكماه پیش به تمام داروخانه‌های كشور ابلاغ كرده است كه فروش بدون نسخه بیش از 30 قرص سرماخوردگی، آنتی هیستامین یا استامینوفن ممنوع است و فروش با نسخه آن نیز نباید از 60 عدد بیشتر باشد.

وی گفت:‌ البته هنوز برخی داروخانه‌های متخلف هستند كه ممكن است این داروها را بیش از میزان مجاز به فروش برسانند یا حتی ممكن است داروهای با نسخه را بدون نسخه بفروشند كه در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha