سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1528

محققان معتقدند اغلب افراد صبح هنگام فشار خون بالایی دارند كه می تواند ناشی از ساعت درونی مركزی و یا واكنش دمای استرزای بدن باشد .

كشف علت بالا بودن فشار خون صبحگاهی در برخی افراد
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان ، این فشار خون بالای صبحگاهی علت اصلی بروز سكته ها در ساعتهای اولیه صبح است .
 بنابراین گزارش گروهی استرس ساعتهای اولیه صبحگاهی و گروهی دیگر ساعت درونی مركزی بدن را عامل اصلی بالا رفتن فشار خون می دانند، اما محققان دانشكده پنسیلوانیا در تحقیقات خود دریافتند تلفیق هر 2 مورد در بروز این فشار خون تاثیر گذار است .
 همچنین به گفته محققان تغییرات در ساعت درونی بدن باعث می شود مكانیسم كلی بدن درست عمل نكند كه یكی از پیامدهای آن افزایش فشار خون صبحگاهی است .
 همزمان آنها دریافتند هورمون استرس موسوم به كانكولامین نیز تحت كنترل ساعت درونی بدن قرار دارد .
در حالت عادی ساعت درونی بدن تولید كاتكولاسن را با میزان فعالیت بدن هماهنگ می كند، كه در صورت تغییر در ساعت درونی میزان تولید آن افزایش می یابد به گفته محققان یك ژن در ساعت درونی در بروز واكنش های استرس زای بدن نقش مهمی را ایفا می كند .
 بنابراین گزارش این یافته به محققان كمك می كند كه با این نوع فشار خون مقابله كرده و بدنبال آن خطر بروز سكته قلبی را در ساعات اولیه صبح كاهش دهند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha