یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 153080

رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌ها‌ی آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: 70 درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند که اغلب کالاهای بی‌کیفیت‌ چینی هستند.

سلامت نیوز:رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌ها‌ی آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: 70 درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند که اغلب کالاهای بی‌کیفیت‌ چینی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا بوترابی با بیان اینکه بیشترین سهم قاچاق در حوزه لوازم آرایشی است، اظهار کرد: لوازم بهداشتی مثل شامپو، صابون و ... سود زیادی ندارند و برای قاچاقچی مقرون به صرفه نیست که به سراغ این اقلام برود.


وی درباره کیفیت کالاهای وارد شده به کشور اظهار کرد: کالاهایی که به شکل رسمی وارد می‌شوند به طور سختگیرانه مورد بررسی قرار می‌گیرند اما با توجه به اینکه 70 درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند کیفیت‌شان بررسی نشده و اغلب بی‌کیفیت هستند.


رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌ها‌ی آرایشی، بهداشتی و عطریات افزود: به طور کلی اکثر افرادی که اقدام به قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کنند ابتدا برای دریافت مجوز مراجعه کرده‌اند اما به دلیل نداشتن کیفیت مناسب کالا نتوانسته‌اند مجوز بگیرند.


بوترابی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل روی آوردن به قاچاق، فرار از تعرفه‌های واردات است، گفت: البته تعرفه نقش خیلی مهمی در قاچاق ندارد اما در حال حاضر تعرفه واردات این کالاها حدود 26 درصد است.


وی همچنین درباره راه‌های ورود لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق به کشور اظهار کرد: اغلب این لوازم از طریق امارات به کشور وارد می‌شدند و اخیرا نیز افراد سودجو راه‌ جدیدی پیدا کرده و کالاها را از اربیل عراق وارد ایران می‌کنند.


رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌ها‌ی آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان اینکه در کشور ما واردکننده‌های رسمی را تحت فشار زیادی هستند، گفت: سازمان امور مالیاتی فقط باکسانی که در صحنه حضور دارند و به شکل قانونی فعالیت می‌کنند سرو کار دارد و وزارت بهداشت و گمرک نیز به همین شکل رفتار می‌کنند، چرا که کسانی که غیرقانونی کار می‌کنند در دسترس نیستند و کسی کاری به کارشان ندارد.


به گفته بوترابی اگر کسی بخواهد با کمپانی‌های معتبر و بزرگ دنیا کار کند نمی‌تواند با این شرایط فعالیت کند، چرا که بر اساس یک نامه حقوقی از سوی کمپانی مذکور واردکننده حق هیچگونه کم‌اظهاری یا دادن رشوه را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha