انجمن كاردیولوژی اروپا هشدار داد: خواب آلودگی افراد سالمند در طول روز می‌تواند نشان دهنده افزایش خطر مرگ و میر ناشی از مشكلات قلبی – عروقی باشد.

به گفته متخصصان این انجمن، احتمال مرگ سالمندان مبتلا به امراض قلبی – عروقی كه در طول روز به طور مكرر احساس خواب آلودگی دارند، بیشتر است. این هشدار پس از چاپ یك تحقیق فرانسوی از سوی انجمن قب آمریكا در مجله «سكته» اعلام شده است.

این تحقیق نشان داد: خطر مرگ و میر در افراد سالمند مبتلا به بیماریهای قلبی – عروقی كه با این مشكل مواجه هستند،49 درصد بیشتر از سایر سالمندانی است كه از خواب آلودگی روزانه شكایتی ندارند. با توجه به این پژوهش با یك سوال ساده از بیماران درباره احساس خواب آلودگی در طول روز می‌توان به روشی مفید خطر مرگ و میر ناگهانی را در آنها كاهش داد و مشخص كرد كه كدامیك از این افراد به مراقبت‌های ویژه بیشتری نیازمند هستند.

این تحقیقات از سوی پروفسور گوی دی باكر از بخش كاردیولوژی دانشگاه گنت در بلژیك و رییس سابق هیات پیشگیری مشترك در انجمن كاردیولوژی اروپا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

همچنین پروفسور توربن جورگن سن از مركز تحقیقات پیشگیری و سلامت گلوستروپ در دانمارك در این باره اظهار داشت: این تحقیق فرصتی را برای پیشگیری عملی با بررسی دلایل مشكلات خواب در افراد، فراهم می‌كند و پس از این تشخیص می‌توان با تغییر مناسب و حساب شده در شیوه زندگی از بروز مشكلات پیچیده‌تر و بیشتر قلبی – عروقی در بیماران جلوگیری كرد. یك بخش از این تحقیق در اروپا و تمام مطالعات دیگر در آمریكای شمالی صورت گرفته است. امروزه مشكل زندگی شهری و بسیاری از فاكتورهای محیطی از جمله تغذیه و آلودگی هوا در كنار بسیاری دیگر از عوامل، عامل بروز بیماریهای قلبی است كه البته درصد آن در سالمندان بیشتر است.

محققان می‌گویند: درصدد هستند كه این تحقیقات را برای انجام آزمایشات بیشتر در آینده و روی بیماران بیشتر ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha