معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با تأكید بر این كه افزایش سرانه درمان فشار هزینه‌های درمانی افتاده بر دوش مردم را كاهش نمی‌دهد، اظهار كرد: افزایش سرانه درمان به علت بالا رفتن تعرفه‌ها كمكی به مردم نمی‌كند.

افزایش سرانه درمان فشار هزینه‌های درمانی بر مردم را كاهش نمی‌دهد

شمس اردكانی در گفت‌وگو با ایسنا تعداد بیمه‌شدگان خدمات درمانی را 40 میلیون نفر تخمین زد و گفت: از این بین حدود 20 میلیون نفر بیمه‌شده روستایی و شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت هستند.

وی با اشاره به این كه هر روستایی بیمه‌نشده می‌تواند به مراكز خدمات درمانی محل اقامت خود یا نزدیكترین شهرستان مراجعه كند، افزود: از نظر ما هیچ روستایی بیمه‌نشده‌ای وجود ندارد؛ اما در هر حال امكانات برای تحت پوشش بردن آنها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی در خصوص كارت هوشمند بیماران خاص با بیان این كه كارت هوشمند هم اكنون در محل دریافت خدمات دارویی استفاده می‌شود، اذعان كرد: در حال حاضر مشكلات نرم‌افزاری در استفاده از این كارت وجود دارد و با رفع آنها می‌توان از این كارت به طور كامل استفاده كرد.

وی با بیان این كه دولت عمده‌ترین ارائه‌دهنده و خریدار خدمت است، گفت: دولت دو طرف تعرفه‌ای است كه خود تعیین می‌كند؛ لذا باید در هنگام تعیین تعرفه به فكر ایجاد تعادل بین دو كفه ترازو باشد.

اردكانی همچنین در خصوص تهیه بانك جامع اطلاعات ایرانیان، ادامه داد: این مسأله نرم‌افزار، سخت‌افزار و نقشه جامع بسیار پیشرفته و مدرنی می‌خواهد و وزارت رفاه در حال پیگیری تشكیل این بانك و انجام مطالعات اولیه آن است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha