مطالعه ای جدید نشان می دهد افراد درونگرا، بیشتر به حضور و زندگی در مناطق کوهستانی علاقمند هستند.

سلامت نیوز: مطالعه ای جدید نشان می دهد افراد درونگرا، بیشتر به حضور و زندگی در مناطق کوهستانی علاقمند هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران در مطالعه ای جدید به بررسی رابطه بین نوع شخصیت افراد و مکان مورد علاقه برای گذارندن زمان پرداختند. در این مطالعه دو مکان اصلی یعنی نواحی صاف و مسطح و نواحی کوهستانی و شیب دار مد نظر قرار گرفت. در این مطالعه این نتیجه گیری حاصل شد که از میان 5 صفت اصلی شخصیتی، یکی از صفات یعنی دورنگرایی/برونگرایی به مکان موردعلاقه فرد مربوط می شود.


در این مطالعه، شرکت کنندگان اعلام می کردند که مناطق جنگلی ، آرام تر و آرامش بخش تر هستند. در مقابل، زمین های مسطح و باز هیجان انگیزتر، محرک تر و اجتماعی تر جلوه می کنند.


این مطالعه به این نتیجه رسید که وقتی افراد قصد معاشرت با کسانی دیگر را دارند، مناطق کنار دریا را (با 75 درصد گزینش) به مناطق کوهستانی (با 25 درصد) ترجیح می دهند. همچنین وقتی از شرکت کنندگان خواسته شد که مکان مورد علاقه برای تنها بودن را انتخاب کنند، 53 درصد مکان های کوهستانی و 48 درصد کنار دریا را برگزیدند.


افراد دورنگرا بیشتر به زندگی در مناطق کوهستانی علاقه دارند، حال آنکه افراد برونگرا بیشتر به مناطقی که مسطح و باز هستند، روی می آورند. این پژوهشگران اعلام کردند که هیچ شواهدی دال بر اینکه زندگی در کوهستان سبب دورنگرا شدن افراد می شود وجود ندارد، بلکه افراد درونگرا زندگی در چنین مناطقی را ترجیح می دهند.
این یافته می تواند به افراد برای انتخاب محل مناسب برای زندگی کمک کند. در واقع با هماهنگ سازی مکان زندگی با سبک شخصیتی، هر کسی می تواند لذت بیشتری از محیطی که در آن زندگی می کند ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha