یک فوق تخصص خون و سرطان شناسی با تاکید بر اهمیت نظارت جدی بر تجویز داروهای گران قیمت وارداتی در مراکز دولتی گفت: تجویز نابجای این داروها موجب هدر رفت سرمایه‌های کشور می شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص خون و سرطان شناسی با تاکید بر اهمیت نظارت جدی بر تجویز داروهای گران قیمت وارداتی در مراکز دولتی گفت: تجویز نابجای این داروها موجب هدر رفت سرمایه‌های کشور می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رضا ملایری گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت در مراکز دولتی برخی داروهای بسیار گران به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.


وی با ابراز تاسف از اینکه گاه برخی پزشکان این داروها را بدون اینکه بیماران نیاز داشته باشند، به راحتی تجویز می‌کنند، گفت: متاسفانه این امر می‌تواند به دلیل حمایت شرکت‌های وارد کننده دارو از این پزشکان باشد.


ملایری با تاکید بر اینکه نبود نظارت جدی بر تجویز بی‌دلیل داروهای بسیار گران تبعاتی را به همراه دارد، گفت: تجویز غیرمنطقی و بدون اندیکاسیون این داروها باعث می‌شود که بودجه طرح تحول سلامت زودتر تمام شود، بیمار قدر داروی میلیونی را نداند و مراکز دولتی هر روز شلوغ‌تر و مطب‌های خصوصی خلوت‌تر شود.


این فوق تخصص خون و سرطان شناسی تصریح کرد: به شخصه شاید هیچ وقت بعضی از این داروهای میلیونی به دلیل قیمت بالا و اثربخشی کم تجویز نکرده‌ام.
ملایری در پایان با بیان اینکه تجویز نابجای این داروها موجب هدر رفت سرمایه‌های کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است نظارتی بر تجویز این داروها در مراکز دولتی باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha