سلامت نیوز:كنفرانس تامین مالی برای توسعه در آدیس آبابا (13 تا 16 جولای 2015 برابر با 22 لغایت 25 تیرماه 1394) مشارکت مجدد و تقویت شده جهانی را برای تامین مالی توسعه پایدار مردم محور معرفی   می كند.
به گزارش سلامت نیوز این كنفرانس فرصت منحصر به فردی را جهت تامین منابع مورد نیاز برای رفاه مردم و سلامت کره زمین فراهم می آورد. تحقق آرمان محو فقر شدید تا سال 2030 مستلزم تامین مالی و سیاست گذاری های صحیح است. هدف از كنفرانس آدیس آبابا بسیج امكانات برای ایجاد تغییر و تحول در زندگی افراد بشر است.
در آدیس آبابا دولت ها، جامعه مدنی و بخش خصوصی، مشاركت خود را برای همسو كردن سرمایه گذاری های مردم محور عمومی و خصوصی تقویت خواهند كرد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. انتظارمی رود تعهدات واقعی در امور مالی، تجارت، بدهی، حکومت، فن آوری و نوآوری برای پانزده سال آینده صورت پذیرد. برای ترویج رفاه و تندرستی باید  از پیش برای مردم و كره زمین سرمایه گذاری كرد.
در كنفرانس تامین مالی برای توسعه، نمایندگان عالی رتبه سیاسی شامل سران کشورها و دولت ها، وزیران دارایی، امور خارجه و همکاری های توسعه همراه با تمامی موسسات ذینفع مرتبط، سازمان های غیردولتی و نهادهای بخش تجاری حضور خواهند داشت.
انتظار می رود این كنفرانس نتیجه ای بلندپروازانه برای اجرایی كردن دستوركار پس از 2015 داشته باشد كه شامل آرمان های توسعه پایدار می شود. كنفرانس مذكور به دنبال تصویب چارچوب جامع تامین مالی با تعهدات سیاست گذاری در بسیج و بكارگیری موثر منابع در راستای توسعه پایداراست.
در حالیكه تامین مالی برای توسعه به نوبه خود یك روند است اما نتیجه موفقیت آمیز كنفرانس آدیس آبابا باید به طور كامل چشم انداز جامع توسعه پایدار را مد نظر قرار دهد كه در سند نهایی  كنفرانس ریو + 20 اعلام شده است.
نتیجه كنفرانس با عنوان"دستور كار عملی آدیس آبابا " تصویب می شود كه دولت ها بر روی آن مذاكره و توافق خواهند کرد  تا دستور كار جدید توسعه پایدار اجرایی شود. سند مذكور نقطه عطف مهمی در حركت به سوی اجلاس توسعه پایدار (25 تا 27 سپتامبر 2015 برابر با 3 لغایت 5 مهر ماه 1394در نیویورك) و بیست و یكمین  كنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (30 نوامبر تا 11 دسامبر2015 برابر با 9 لغایت 20 آذر 1394در پاریس) محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha