با وجود آنکه در جهان از هر 10 نفر یکی به نوعی اختلال روانی مبتلا است تنها یک درصد از ظرفیت نیروهای خدمات درمانی به این بخش اختصاص پیدا می‌کند.

سلامت نیوز: با وجود آنکه در جهان از هر 10 نفر یکی به نوعی اختلال روانی مبتلا است تنها یک درصد از ظرفیت نیروهای خدمات درمانی به این بخش اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: این آمار حاکی از آن است که به ازای هر 10 هزار نفر کمتر از یک نیرو در حوزه سلامت روان فعالیت دارد. همچنین میزان هزینه مصرفی در این بخش در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط پایین است.

در این بررسی آمده است در کشورهایی با درآمد بالا به ازای هر نفر در سال بیش از 50 دلار هزینه می‌شود که این رقم در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط کمتر از دو دلار است. همچنین در کشورهای فقیر به ازای هر 100 هزار نفر، پنج تخت برای مبتلایان به اختلالات روانی وجود دارد اما در کشورهای ثروتمند این تعداد به 50 تخت می‌رسد.

همچنین یک سوم کشورهای با میزان درآمد بالا از استراتژی ملی پیشگیری از خودکشی برخوردارند که این رقم در کشورهای با درآمد پایین ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بررسی‌ها حاکی از آن است که از بین هر چهار نفر یک تن در دوره‌ای از زندگی با نوعی اختلال روانی روبه‌رو است. خودکشی دومین علت شایع مرگ و میر در بین افراد جوان است و هر سال 900 هزار نفر در جهان خودکشی را تجربه می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد 75 درصد از مبتلایان به اختلال شدید روانی تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha