آجیل سالم به علت داشتن چربی های خوب از جمله LDL كم و HDL‌ بالا باعث از بین بردن چربی های بد بدن می شود.

مصرف آجیل ، چربی های بد بدن را از بین می برد

ناصر كلانتری درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: از آنجائیكه آجیل دارای روغن گیاهی و بدون كلسترول است  به همین علت مصرف آجیل بدون رنگ و نمك وبو دار به سلامتی بدن كمك می كند.


وی بیان داشت: با توجه به اینكه آجیل دارای كالری است و مصرف آن باعث افزایش وزن بدن فرد می شود بنابراین افرادی كه آجیل مصرف می كنند باید از مصرف غذایی خود كم كنند تا باعث به هم خوردن تعادل غذایی بدنشان نشود.


دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران بیان داشت: درحالت متعارف هر فرد سالم بزرگسال می تواند  روزانه بین 40تا 50 گرم آجیل مصرف كند كه در كودكان این میزان به 20 گرم خواهد رسید.


وی با اشاره به اینكه كهنگی آجیل برای سلامتی افراد بسیار مضر است خاطرنشان كرد: كهنگی آجیلی باعث فساد روغن موجود در آجیل می شود و خواص مثبت واثر بخشی آجیل را از بین می برد.


كلانتری اظهاركرد:  با وجودی كه آجیل های موجود در بازاردارای رنگ و نمك هستند بنابراین لازم است كه كمتر از میزان استاندارد مصرف شود و این برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی،‌ افراد دارای فشارخون بالا و كسانی كه مستعد چاقی و اضافه وزن هستند مصرف آجیل توصیه نمی شود.


وی تصریح كرد:‌ مصرف روزانه بین 3 تا 5 عدد میوه كوچك و متوسط برای بزرگسالان و كودكان توصیه می شود كه مصرف بیش از اندازه آن باعث به هم خوردن تعادل بدن و كمبود دریافت پروتئین ها و كربوهیدارت ها می شود كه این مسئله سلامتی فرد را به خطر می اندازد.

كلانتری اضافه كرد: افرادی كه مبتلا به نارسایی كلیه و دفع برخی املاح مثل سدیم و پتاسیم و فسفرهستند خوردن میوه توصیه نمی شود.


دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران ادامه داد: با توجه به اینكه حداكثر ده درصد از انرژی بدن باید به وسیله قند سالم تامین شود بنابراین مصرف شیرینی تا زمانی كه میزان قند سالم بدن را برهم نزند توصیه نمی شود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha