فرماندار سوادکوه از آلودگی آب شرب در این شهرستان بر اثر سیل خبر داد و گفت: وسعت‌ خسارت در روستاها و شهرهای این شهرستان بسیار زیاد است و برای مدیریت امور نیازمند کمک‌رسانی استانی هستیم.

سلامت نیوز: فرماندار سوادکوه از آلودگی آب شرب در این شهرستان بر اثر سیل خبر داد و گفت: وسعت‌ خسارت در روستاها و شهرهای این شهرستان بسیار زیاد است و برای مدیریت امور نیازمند کمک‌رسانی استانی هستیم.

رجبعلی وهابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آبگرفتگی معابر شهری و تخریب راه‌های روستایی بر اثر جریان پیاپی سیل اظهار کرد: در شهرهای زیرآب و پل سفید منازلی که در بستر رودخانه قرار داشتند دچار آسیب‌های جدی و برخی نیز تخریب شدند.

وی با اشاره به اینکه با هر بار بارش مسیرهای بازگشایی شده مجددا مسدود می‌شوند، اظهار کرد: ستاد بحران با همکاری فرمانداری تمام تلاش خود را برای بازگشایی معابر اصلی و راه‌های روستایی انجام می‌دهند اما آسیب در بخش راه‌های روستایی بسیار گسترده است و این روند بازگشایی را کند می‌کند.

وهابی اظهار کرد: سیل اخیر آب شرب شهرستان را گل‌آلود کرده و هم‌اکنون ما با معضل آلودگی آب شرب منطقه نیز روبرو هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه بیش از۸۰ روستا با جریان سیل اخیر دچار خسارات شدید شده‌اند، گفت: خسارت‌های سنگینی نیز به زمین‌های کشاورزی سوادکوه وارد شده است و تعیین خسارت همچنان با بارش بارندگی غیرقابل پیش‌بینی است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی روستاهای سوادکوه، ‌آب‌گرفتگی معابر شهری، تخریب بناهای نزدیک بستر رودخانه و مسدودشدن راه‌های ارتباطی ما نیاز به کمک‌رسانی بیشتر از سوی مدیریت بحران استان هستیم تا این وضعیت را سامان دهیم.

وی افزود: وسعت آسیب‌ها زیاد است و شهرستان سوادکوه دارای امکانات بسیار محدودی است.

فرماندار درباره بازگشایی راه‌ها اظهار کرد: تا بارندگی‌ها ادامه داشته باشد روند بازگشایی کند خواهد بود و هم‌اکنون ترافیک نیمه سنگین در جاده‌ها جریان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha