مطالعه محققان انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که نشستن طولانی مدت، خطر ابتلا به سرطان های سینه، تخمدان و مغز استخوان را در زنان تا 10 درصد افزایش می دهد.

سلامت نیوز: مطالعه محققان انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که نشستن طولانی مدت، خطر ابتلا به سرطان های سینه، تخمدان و مغز استخوان را در زنان تا 10 درصد افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز ایرنا،سال ها است که فعالیت بدنی کم برای سلامت افراد مضر شناخته شده است، اما به تازگی محققان محور توجه خود را بر نشستن طولانی مدت به عنوان یک تهدید خاص برای سلامت متمرکز کرده اند.

در این مطالعه محققان انجمن سرطان آمریکا 146 هزار نفر را که شامل 69 هزار و 260 مرد و 77 هزار و 462 زن بود در فاصله زمانی میان سال های 1992 و 2009 مورد بررسی قرار دادند.

در طول این دوره زمانی 18 هزار و 555 مرد و 12 هزار و 236 زن به سرطان مبتلا شدند.

محققان متوجه شدند که سپری کردن اوقات فراغت به صورت نشسته با یک افزایش 10 درصدی خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.این افزایش حتی پس از در نظر گرفتن عواملی مانند فعالیت بدنی، شاخص جرم بدن و سایر عوامل همچنان وجود داشت.

به گزارش هلث، محققان نتیجه گرفتند که سپری کردن اوقات فراغت به صورت نشسته با افزایش خطر ابتلا به سرطان در زنان ارتباط دارد و این افزایش به ویژه در مورد سرطان های مغز استخوان ، سینه و تخمدان مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha