عضو كمیسیون بهداشت و درمان از افزایش بی رویه سهم مردم در پرداخت هزینه های درمان ابراز نگرانی كرد و گفت: امیدواریم در سال88، پرداخت سهم 30 درصدی از سوی مردم تحقق پیدا كند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بحث پرداخت هزینه های بهداشت و درمان كه بر دوش مردم است، گفت: این موضوع سلامت كشور را تحت تاثیر قرار می دهد و از موضوعات مهم است؛ چرا كه علی رغم تاكید ماده 90 برنامه چهارم كه اعلام كرده بود سهم مردم در پرداخت هزینه های درمان در بخش سلامت در طول برنامه چهارم، به 30 درصد رسیده و سهم دولت به 70 درصد برسد شاهد هستیم شرایط دیگری حاكم شده است .

وی تصریح كرد: نه تنها در حال حاضر پرداخت هزینه ها به این سمت سوق پیدا نكرده است، بلكه مسیر برعكس هم شده و هر سال سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمان افزایش یافته و سهم مردم است كه به 70 درصد نزدیك می شود.

محسنی بندپی در ادامه با تاكید بر این كه در جامعه اسلامی باید محوریت عدالت حفظ شود، گفت: هزینه های درمانی در حال حاضر فشار زیادی بر قشرهای آسیب پذیر وارد می كند به طوری كه در بسیاری موارد شاهد بودیم ناتوانی از پرداخت هزینه ها و عدم حمایت بیمه در بیماری ها سخت، مانند بیماری‌های سرطانی سبب شده تلاش خانواده ها در جهت نجات جان بیمار كم رنگ شود و پذیرش این موضوع در جامعه اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این عضو كمیسیون بهداشت ودرمان هم چنین به نابرابر بودن سهم پرداختی بیمه همگانی از سوی قشر مرفه و قشر آسیب پذیر جامعه اشاره كرد و اظهارداشت: در حالی كه توانایی های پرداخت حق بیمه در جریان اختلاف طبقاتی متفاوت است، اما كل جامعه با رقم های برابر حق بیمه پرداخت می كنند واین موضوع به زایل شدن حقوق مستضعفان انجامیده است كه امیدواریم در سال جاری كمیسیون بهداشت و درمان در جهت رفع این نابرابری ها و تحقق عدالت گام های خوبی بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha