وزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی به گرانترین مناطق جهان اشاره کرده و نوشته است: ارزیابی تازه‌ای نشان می‌دهد که لندن سومین شهر گران جهان است و پیش از آن میلیاردرهای جهان دوست دارند در جزایر کیمن در کارائیب و همچنین در سوئیس به بازی گلف بپردازند.

سلامت نیوز:روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی به گرانترین مناطق جهان اشاره کرده و نوشته است: ارزیابی تازه‌ای نشان می‌دهد که لندن سومین شهر گران جهان است و پیش از آن میلیاردرهای جهان دوست دارند در جزایر کیمن در کارائیب و همچنین در سوئیس به بازی گلف بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری خرداد، این روزنامه بریتنیایی در ادامه اشاره می‌کند که ارزیابی مرکز "اکسپاتیستان" نشان می‌دهد که شاخص هزینه زندگی در برخی از شهرهای جهان بسیار بالاست. این روزنامه در این باره می‌نویسد: "در میان گرانترین شهرهای جهان می‌توان به جزایر کیمن، زوریخ در سوئیس و لندن اشاره کرد. در این ارزیابی مشخص شده که لندن از نظر هزینه حمل و نقل برای شهروندان دومین شهر گران جهان است و از نظر هزینه تهیه اقلام اولیه برای زندگی در رده سوم و از نظر گرانی بلیت تئاتر در رده پنجم جهان قرار دارد."

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که در مقابل اکثر شهرهای کوچک در شرق اروپا ارزان‌ترین شهرها هستند. در این میان، لیسبون پرتغال در غرب اروپا ارزان ترین شهر است و شاخص هزینه زندگی 127 را به خود اختصاص داده است در حالی که این شاخص برای لندن 308 است. این گزارش نشان می‌دهد که لندن در مقایسه با دیگر شهرهای مناطق بریتانیا از جمله منچستر و گلاسکو 36 درصد گرانتر است.

در این بین تهران از نظر شاخص هزینه زندگی رتبه صدو هشتم جهان را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با ایران دیگر شهرها و کشورهای جهان رتبه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند: السالوادور 103، تگزاس 150، سالت لیک سیتی در یوتا 168، اوکلند در ایالت کالیفرنیا 204 و واشنگتن 218. همچنین ورشو لهستان نیز با رتبه 110 جایگاهی نزدیک به ایران دارد. در سطح منطقه‌ای نیز دبی رتبه 210 و منامه رتبه 138 را به خود اختصاص داده است.

*ارزیابی صورت گرفته درباره هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف جهان در این گزارش، براساس دلار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داداموسا ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    کاش در کنار هزینه های زندگی میزان درآمد هم مقایسه می شد....