سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 157249

در یکی از جزایر جنوبی چین هر هفته تعدادی پشه نر که به شیوه خاصی پرورش داده شده‌اند، رها می‌شوند تا با تب‌ دانگ مقابله کنند.

سلامت نیوز:در یکی از جزایر جنوبی چین هر هفته تعدادی پشه نر که به شیوه خاصی پرورش داده شده‌اند، رها می‌شوند تا با تب‌ دانگ مقابله کنند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پشه‌های نر که در یک پارک علمی در استان «گوانگ‌دونگ» پرورش داده می‌شوند، قادر هستند جفت ماده خود را نابارور سازند. متخصصان از این طریق توانسته‌اند تعداد پشه‌ها را در برخی مناطق این جزیره تا بیش از 90 درصد کاهش دهند.
سال گذشته حدود 46 هزار مورد ابتلا به تب دانگ در چین گزارش شده که این رقم سال قبل آن 1000 مورد بوده و بیشتر آنها در گوانگ‌دونگ اتفاق افتاده است.
در این پارک علمی هر هفته 10 میلیون پشه نر آلوده به باکتری «وولباخیا» پرورش داده می‌شوند. این باکتری در بسیاری از حشرات از جمله پشه‌ها وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تخم‌های پشه‌هایی که با پشه‌های نر آلوده به باکتری «وولباخیا» جفت‌گیری کرده‌اند نابارور هستند. این روش موجب خواهد شد تعداد پشه‌هایی که در محیط زیست وجود دارند پس از گذشت یک دوره مشخص کاهش پیدا کند.


پشه‌های نری که در این جزیره رها می‌شوند می‌توانند برای مدت دو هفته زنده بمانند و توانایی باروری آنان چند روز پس از رهاسازی به اوج خود می‌رسد. در نتیجه لازم است پشه‌های نر به طور مداوم در این جزیره رها شوند تا تعداد آنان به حداقل برسد.


به گزارش خبرگزاری شینهوآ، به گفته کارشناسان باید کارهای تحقیقی بیشتری انجام شود تا هر گام از این فرآیند بهتر کنترل شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha