رییس مجتمع دارویی - درمانی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به آغاز کار خدمت‌رسانی کلینیک سلامت خانواده و سلامت جنسی جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: تمام خدمات این کلینیک تحت پوشش بیمه‌های پایه ارائه می‌شوند.

سلامت نیوز:رییس مجتمع دارویی - درمانی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به آغاز کار خدمت‌رسانی کلینیک سلامت خانواده و سلامت جنسی جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: تمام خدمات این کلینیک تحت پوشش بیمه‌های پایه ارائه می‌شوند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود حبیبی در مراسم افتتاح پلی کلینیک سلامت خانواده و کلینیک سلامت جنسی در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، گفت: در جمعیت هلال احمر مفتخریم که از اعتماد مردم برخورداریم و همواره درصدد بودیم که این اعتماد مردم را پاس بداریم؛ پاسداشت این اعتماد نیز فراهم کردن بهترین‌ها برای مردم بوده است.


وی با اشاره به برنامه های مجتمع دارویی درمانی هلال در سند چشم انداز این مجتمع افزود: فاز بعدی ما براساس چشم انداز ترسیم شده، راه اندازی مرکز جامع سرطان است که البته این امر در حال انجام است. اما بنا به درخواست‌های زیادی که شده بود، بحث راه اندازی کلینیک سلامت خانواده را در شورای مدیران مطرح کردیم و با آن موافقت شد. امیدواریم این کلینیک بتواند سلامت خانواده و نشاط و پایداری را در زندگی‌ها بیشتر کند.
رییس مجتمع دارویی - درمانی جمعیت هلال احمر همچنین از راه اندازی کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد در هفته دولت خبر داد و گفت: این کلینیک مراقبت‌های بارداری و نوزادی را ارایه خواهد کرد چرا که بیماریها در این حوزه خانواده را مستاصل می‌کند. کلینیک مشاوره نیز بزودی راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.
حبیبی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بنابر اعلام متخصصان روانپزشکی، 70 درصد طلاق ریشه در اختلالات جنسیتی دارد. بنابراین باید به این مساله پرداخت. این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است. البته پزشکان، روانشناسان و روانپزشکان کار خود را در این باره انجام می‌دهند. باید کاری فرهنگی انجام داد تا با این مساله نیز به صورتی عادی برخورد شود. به همین دلیل این موضوع نیازمند حضور رسانه‌هاست.


رییس مجتمع دارویی - درمانی جمعیت هلال احمر ادامه داد: وزارت بهداشت نیز درصدد تشکیل چنین مراکزی است. تشکیل این مراکز فرصتی برای جامعه تلقی می‌شود تا کسانی که اختلالاتی در این باره دارند، بتوانند درمان مناسب را دریافت کنند.
لزوم نگاه ویژه به مباحث دارویی و درمانی هلال‌احمر در برنامه ششمدبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به وظایف آموزش عمومی این جمعیت و نگاه ویژه به این مبحث در برنامه ششم توسعه گفت: اهداف جمعیت هلال‌احمر باید با ماموریت‌های سازمانی و برنامه کلان آن تطبیق داشته باشد.

مهندس علی‌اصغر احمدی در مراسم افتتاح کلینیک سلامت خانواده و سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی جمعیت هلال‌احمر، گفت: نکاح جزو سنت‌های خدایی است و هر کسی از آن سر باز زند از پیغمبر نیست. بنابراین ازدواج شاه‌بیت تحکیم خانواده است.
وی با اشاره به مشکلات جنسی و مبحث سلامت جنسی، ادامه داد: به این موضوع نیز می‌توان به عنوان ناهنجاری اجتماعی در کنار سایر ناهنجاری‌ها نگاه کرد. حداقل اگر از بعد اخلاق به این مبحث بنگریم، اقدام در جهت رفع مشکلات آن امری پذیرفته شده است. از بُعد آسیب‌های اجتماعی هم لازم است به این موضوع پرداخته شود. البته در مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر برای این موضوع باید جنبه درمانی و مشاوره مدنظر باشد.


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ادامه صحبت‌های مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمانی مقام معظم رهبری موضوع تهاجم فرهنگی را در جامعه مطرح کردند و بعدها دیدیم که سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای دقیقا نهاد خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند. متاسفانه به هر دلیلی نیز گرایش به سمت سریال‌های برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌ها دیده می‌شود، این سریال‌ها عمق و ریشه خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند بنابراین بحث آموزش و تذکر بسیار مهم است و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه کمک کنند.


احمدی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران برای هر کاری تشکیلات و سازمانی در نظر گرفته شده است. امر سلامت نیز وظیفه ذاتی وزارت بهداشت است. هلال‌احمر هم به عنوان سمن یا سازمانی مردم نهاد بزرگ به عنوان کمک دولت وارد این عرصه شده است. در مجموع وظیفه اصلی این ماموریت برعهده وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگیری نظیر تامین اجتماعی است.


وی در ادامه برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در برنامه ششم توسعه باید به مباحث دارویی و درمانی جمعیت هلال‌احمر نگاهی ویژه داشته باشیم. اگر هلال‌احمر در تهران وارد ایجاد و راه‌اندازی فضاهایی نظیر کلینیک سلامت خانواده می‌شود، آیا در سایر نقاط کشور نباید به آن ورود کند؟ هدف ما باید با ماموریت سازمانی و برنامه‌های کلان تطبیق داشته باشد.


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در عین حال افزود: مقوله پرداختن به سلامت جنسی غیر از بعد مشاوره و درمان، ابعاد دیگری هم دارد که همگان باید به آن کمک کند. به عنوان مثال در بحث تحقق ازدواج و همچنین تغییر فرهنگ مهریه‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد. شرایط ازدواج در جامعه باید تغییر کند.
احمدی در پایان صحبت‌هایش گفت: جمعیت هلال‌احمر در آموزش عمومی جامعه وظایفی دارد. حال سوال این است آیا مقوله‌ای مانند سلامت جنسی را می‌توان در کنار آموزش عمومی نیز مطرح کرد؟ در مجموع مبحث آموزش عمومی باید در برنامه ششم توسعه ملاحظه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha