بهار برای بسیاری فصل شکوفه، رایحه گلها، رنگهای بی‌بدیل و دوران نزدیکی بیشتر با طبیعت است، اما برای عده‌ای دیگر پیام آور آغاز حساسیتهای فصلی است.

برای افرادی که به گرده گیاهان، گلها و درختان آلرژی دارند، این گرده‌ها منجر به عطسه، خارش، ریزش آب بینی، اشک و سرفه می‌شوند.

ژنگ جی رییس دپارتمان امراض پوستی بیمارستان رویی جین معتقد است: افرادی که دارای چنین حساسیتهایی هستند می‌بایست از دست زدن به درختان یا گلها هم اجتناب ورزند و تنها با نگاه کردن از آنها لذت ببرند.

ژنگ در ادامه افزود: وقتی گرده گل در هوا وجود دارد می‌تواند در چشم، پوست، بینی و شش جای گیرد و منجر به واکنش آلرژیک شود، نشانه‌های این حساسیت، ورم غشا مخاطی بینی، التهابات آلرژیک (در آلرژیهای چشمی) و آسم‌های آلرژیک است.

برخلاف آلرژی نسبت به حیوانات خانگی و یا گرد و غبار، اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرده گیاهان به دلیل حرکت آنها در هوا مشکل است.

بر این اساس ژنگ پیشنهاد ‌کرد: در زمان حضور در منزل با بستن پنجره‌ها مانع از ورود گرده‌ها شویم، مخصوصا در زمانی که شدت وزش باد بیشتر می‌شود.

وی همچنین استفاده از عینک در بیرون از منزل، پوشیدن لباس‌های روشن با آستین بلند برای جلوگیری از آلرژی پوستی، بستن پنجره ماشین در زمان سفر و شستن دستها را از ضروریات ‌دانست.

ژنگ برای افرادی که از آسم‌های آلرژیک رنج می برند، همراه داشتن داروی ضد آلرژیک شامل اسپری بینی و قطره چشمی را مهم ارزیابی کرده و به آنها توصیه ‌کرد: با مراجعه به پزشک، نوع آلرژی و گرده حساسیت زا را تشخیص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha