پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1575

پدر 43 ساله او افزایش بارداری دختران نوجوان را ناشی از رواج فرهنگ لاابالی‌گری می‌داند كه باعث شده نوجوانان به راحتی به نوشیدن مشروبات، مصرف مواد مخدر و داشتن روابط جنسی روی‌آورند. در فیلم‌ها نیز این امر به شدت ترویج می‌شود.

نتیجه سیاست آموزش جنسی باز در انگلیس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بازتاب، یك دختر باردار چهارده ساله از این‌كه چگونه بچه‌دار شدن در میان دختران مدرسه‌ای در انگلیس به یك مد تبدیل شده است، سخن می‌گوید.

به نوشته روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس، از «كیزی نیل» خواسته شده تا چهار همكلاسی دیگرش را نیز كه از كریسمس تاكنون باردار شده‌اند، راهنمایی كند.

این نوجوان اهل Devon می‌گوید: «زمانی كه دوستانم شكم من را می‌بینند، آرزو می‌كنند ای كاش بچه‌دار می‌شدند و سه هفته پس از آن، آنان بچه‌دار شده و دیگر نمی‌دانند چه كار كنند. دختران نوجوان می‌پندارند كه بچه‌دار شدن خوب است، اما مشكلات جسمی آن و نیز بچه بودن خود را فراموش می‌كنند تا خود دارای بچه شوند. به نظر باردار شدن به یك مد تبدیل شده است».

فعالان خانواده می‌گویند: اظهارات این دختر، نشان‌دهنده این است كه چگونه سیاست‌های آموزش مسائل جنسی دولت باعث ایجاد سوءبرداشت‌های گسترده در میان نوجوانان شده كه بچه‌دار شدن را نیز به امری مانند خرید یك كیف جدید تبدیل كرده است!

این مسئله زمانی فاش شده است كه آمار رسمی نشان می‌دهد انگلستان و ولز، بالاترین میزان بارداری دختران نوجوان را در اروپا دارند كه این میزان، به ویژه در میان دختران زیر شانزده سال، افزایش زیادی داشته است.
«كیزی» در نخستین رابطه‌اش با یك پسر سیزده ساله باردار شد و انتظار می‌رود تا ماه می، وضع حمل كند.

«كومن» پدر 43 ساله او افزایش بارداری دختران نوجوان را ناشی از رواج فرهنگ لاابالی‌گری می‌داند كه باعث شده نوجوانان به راحتی به نوشیدن مشروبات، مصرف مواد مخدر و داشتن روابط جنسی روی‌آورند. در فیلم‌ها نیز این امر به شدت ترویج می‌شود. این واقعا وحشتناك است كه دختری به سن كیزی باید سی دختر باردار دیگر را راهنمایی كند و این تنها تقصیر والدین نیست، بلكه مدرسه و مقامات كشور نیز مقصرند؛ این یك مشكل اجتماعی است.

از چهار دوست وی كه باردار هستند، دو نفر به تازگی سقط جنین كرده‌اند، یك نفر بچه را نگه داشته و نفر چهارم نیز هنوز مردد است.

دكتر «آدرین راجرز» از گروه تمركز بر خانواده‌ها می‌گوید: آموزش نوجوانان در این مورد واقعا حیاتی است. بچه‌دار شدن مانند خرید كیف جدید یك مد نیست. بارداری در چنین سنی به سلامت، شادابی و آینده آنان لطمه می‌زند.

آمار ملی نشان می‌دهد، میزان بارداری دختران زیر هجده سال در سال 2005 در انگلیس 39.683 نفر بوده كه نسبت به ركورد 35.400 نفر در سال گذشته به شدت افزایش داشته است. در این میان، دختران زیر شانزده سال هم با 7917 مورد، ركورد شكسته‌اند. در عین حال، سزارین نیز در دوازده سال گذشته، رشدی 50 درصدی را نشان می‌دهد كه باز هم مورد انتقاد است.

روزنامه «دیلی‌تلگراف» نیز از افزایش مرگ و میر ناشی از مشروبات الكلی در میان دختران جوان خبر داد.
گزارشی كه هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از نوشیدن الكل در میان زنان پانزده تا 23 ساله در انگلیس نسبت به سال 1991، 60 درصد رشد داشته و میزان دختران زیر هجده سال نیز كه به علت به این بیمارستان منتقل شده‌اند، در پنج سال گذشته با افزایش 20 درصدی روبه‌رو شده است.

این خطر، به ویژه در میان زنان جوان این كشور كه از بدترین مشروب‌خواران دنیا به شمار می‌روند و حدود یك‌سوم آنان را می‌شود، مشروب‌خور حرفه‌ای دانست، بیشتر است. عادت آنان نوشیدن چهار بطری یا بیشتر مشروبات در یك شب است كه این میزان، یازده برابر زنان آلمان و ایتالیاست.

«كورن زایلكاس» كه سابقا خود نیز جزو این دسته از زنان بوده، هم‌اكنون عادت خود را ترك كرده و دو سال است در این باره تحقیق می‌كند.

عده زیادی برای افزایش اعتماد به نفس و توانایی بیشتر در برقراری ارتباطات به این كار روی می‌آورند تا تصوری از موفقیت را برای خود ایجاد كنند و این رویا بدون روی آوردن دوباره به الكل تداومی نخواهد داشت.

وی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید كه بسیاری از حالاتی را كه در هنگام مستی داشته مشابه حالات زنانی است كه دو برابر سن او را دارند و معمولا نیز اختلال در عملكرد مغز را عنوان می‌كند.

در نظرسنجی‌های اخیر، تقریبا یك سوم زنان دانشجو، سه بار نوشیدن الكل در هفته را تأیید كردند و این در حالی است كه مشكلات كبدی در بیماران جوان، در حال افزایش بوده و مسمومیت‌های ناشی از الكل در ده سال گذشته، دو برابر شده است.

«زایلكاس» هم‌اكنون متوجه شده چه بلایی به سر بدن و اندام خود می‌آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha