رییس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر سلامت آب شرب تهران، گفت: فضاسازی‌هایی که در خصوص ناسالم بودن آب تهران صورت می‌گیرد، درست نیست.

سلامت نیوز: رییس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر سلامت آب شرب تهران، گفت: فضاسازی‌هایی که در خصوص ناسالم بودن آب تهران صورت می‌گیرد، درست نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی فیض آبادی در خصوص سلامت آب شرب تهران، گفت: 42 آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب به طور مرتب سلامت آب را در شهر تهران کنترل می‌کنند. از دیدگاه میکروب شناسی، آب آشامیدنی تهران تایید می‌شود و مشکلی ندارد. فضاسازی‌هایی نیز که در خصوص ناسالم بودن آب تهران صورت می‌گیرد، درست نیست.

وی در خصوص مقاومت‌های میکروبی در بین میکروب‌های بیماری‌زا، گفت: در حال حاضر مقاومت میکروبی در سطح بیمارستان‌ها و جامعه به چالشی در سطح دنیا تبدیل شده و مشکل‌زاست. پرهیز از مقاوم‌سازی میکروب‌ها راهکاری است که دنیا تلاش می‌کند آن را به دست آورد. در ایران به علت تجویز و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها این مقاومت‌ها بیشتر می‌شود. تب مالت نیز همچنان بزرگ‌ترین چالشی است که در بین بیماری‌های باکتریایی وجود دارد و از بیماری سل نیز بغرنج‌تر است.

رییس انجمن میکروب‌شناسی ایران درباره شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران، گفت: انجمن میکروب شناسی ایران سعی کرده است نیازها و درخواست‌هایی که از طرف همکاران ارائه می‌شود را پاسخ دهد. بر همین اساس در حدود 15 پنل و سمپوزیوم در این کنگره سازماندهی شده است.

وی افزود: کنگره امسال رشد چشمگیری از لحاظ شرکت کنندگان خارجی داشته است. امسال از کشورهای ارمنستان و عراق با 18 شرکت کننده، نیجریه و آلمان با پنچ سخنران، اسپانیا، بلژیک، انگلیس، استرالیا، هلند، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و افغانستان قرار است در این کنگره شرکت کنند. انجمن اورولوژی اروپا، انجمن شیمی درمانی جهان، میکروب شناسی اروپا و بلژیک، کنگره میکروب‌شناسی آسیا و اقیانوسیه از این کنگره اعلام حمایت کردند. همچنین از انستیتو پاستور فرانسه در این همایش یک میهمان شرکت خواهد کرد. چیدمان پنل‌ها، سخنرانی‌ها و سمپوزیوم‌ها بر اساس نظرسنجی‌هایی است که سال قبل انجام شده است.

 دکتر عبدالرزاق هاشمی، دبیر این کنگره در خصوص نحوه برگزاری و جزئیات آن، گفت: قرار است 11 پنل تخصصی که بر اساس کارگروه‌های تخصصی میکروب‌شناسی طراحی شده‌اند، برگزار شوند. همچنین سه سمپوزیوم میکروب‌شناسی و کنترل کیفی آب با حمایت اداره آب و فاضلاب تهران، سمپوزیوم سل با همکاری اداره سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و همچنین سمپوزیوم گیاهان و مواد اولیه دارویی با اثرات دارویی با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی شهید بهشتی برگزار می‌شود. 18 کارگاه مختلف نیز طراحی شده است که سه مورد از آنها توسط سه پروفسور خارجی برگزار می‌شود. در حدود 12 نفر میهمان خارجی نیز دعوت شده‌اند و 40 تا 50 نفر هم از کشورهای مختلف جهت شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره نیز، گفت: 1700 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از میان آنها 1480 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده است. 50 مقاله نیز با نظر کمیته و دبیر علمی برای سخنرانی انتخاب شده‌اند. حدود 200 الی 300 مقاله نیز پذیرفته نشده است. در کنار این برنامه‌ها، انتخابات مجمع عمومی انجمن میکروب شناسی ایران نیز برگزار می‌شود. برای کلیه رشته‌ها و رشته‌های علوم آزمایشگاهی 12 امتیاز، برای رشته‌های دامپزشکی 20 امتیاز و برای رشته‌های پرستاری و مامایی نیز امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران سوم تا پنجم شهریور ماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود. میکروب شناسی بالینی، میکرو بیولوژی محیطی، میکروبیولوژی مواد غذایی، صنعتی و کشاورزی، میکروب شناسی عفونت‌های بیمارستانی، سوختگی و مقاومت میکروبی، میکروب شناسی موارد خاص، میکروب شناسی زنوزیس و بیماری‌های عفونی نوپدید، میکروب شناسی مولکولی و زیست فناوری، تنوع گونه‌ای و سیستماتیک میکروبی، میکروب شناسی گیاهان و مواد اولیه دارویی ضد میکروبی، میکروب شناسی دامپزشکی، میکروب شناسی آب و فاضلاب از محورهای این کنگره است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha