عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از حذف یارانه بازنشستگان، گفت: حذف یارانه بازنشستگان که جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و رشد حقوقی کمی دارند درست نیست.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از حذف یارانه بازنشستگان، گفت: حذف یارانه بازنشستگان که جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و رشد حقوقی کمی دارند درست نیست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به حذف یارانه تعدادی از بازنشستگان عادی و با تاکید بر اینکه حذف یارانه‌ها باید دارای ضوابط باشد، گفت: حذف‌ها باید به گونه‌ای اعمال شود که ناراحتی به وجود نیاید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ضوابط مشخصی برای حذف برخی گروه‌ها از دریافت یارانه وجود دارد، تصریح کرد: تکه تکه و زخمی کردن گروه های مختلف جامعه در حذف یارانه موجب نارضایتی می شود، به این ترتیب حذف یارانه بازنشسته ها که جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و رشد حقوقی کمی دارند درست نیست، در واقع یارانه بازنشستگانی که توان کار کردن نداشته، هزینه های زندگیشان با گسترده شدن خانواده دو و یا سه برابر شده و زندگی آنها به این حقوق های ناچیز و یارانه وابسته است نباید قطع شود.

جعفر زاده ایمن آبادی یادآور شد: در حذف یارانه برخی افراد، به طور قطعی دچار مشکل خواهیم شد چراکه از ابتدای طرح هدفمندی، یارانه به تمامی جمعیت کشور تعلق گرفته است و هر کسی که حذف شود مشکل پیش خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد :از ابتدا در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها قانون رعایت نشد، این در حالی است که خود هدفمندی در تامین مبالغش مشکلاتی برای کشور به وجود آورد، در حال حاضر ماهانه حدود 4 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی اختصاص داده می شود.

وی افزود: از طرف دیگر برای همه افراد در دریافت یارانه ایجاد حق شده است، در صورتی که یارانه حق نیست و تنها به کسانی که نیازمند است باید داده شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: دولت در ادامه اجرای این طرح و حذف ثروتمندان باید بسیار احتیاط کرده و یارانه را به سمت کسانی که صرفا نیازمند بوده و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند هدایت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کسانی که در سال جاری به دنیا آمده اند و به جمعیت کشور اضافه شده‌اند هم باید تحت پوشش هدفمندی قرار گیرند این در حالی است که از پایان فروردین ماه هیچ نوزارد تازه به دنیا آمده ای یارانه دریافت نکرده است.

لازم به ذکر است، احمد میدری معاون وزیر کار درباره حذف بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می کنند، گفته است: ممکن است برخی افراد بازنشسته که دارایی های دیگران به نام آنها بوده، یارانه شان قطع شده باشد به عنوان نمونه، ممکن است بازنشسته ای باشد که خودروی فرد دیگری به نام وی باشد و این جزو دارایی بازنشسته محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha