دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 157908

در سه ماهه نخست سال جاری 114 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 8.1 درصدی مواجه بوده است.

سلامت نیوز: در سه ماهه نخست سال جاری 114 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 8.1 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهار امسال 84 مرد و 30 زن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باخته‌اند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر گاز گرفتگی در مدت مشابه سال قبل، 94 نفر و تعداد زنان همان 30  نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با 33، خراسان رضوی با 13 و فارس با 9 فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن را داشته‌اند. آمار تلفات مسمومیت با گاز در دیگر استان‌های کشور کمتر از 8 نفر و در تعداد قابل توجهی از استان‌ها صفر بوده است.

اما در خرداد ماه امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید با افزایش مواجه بود،  این آمار از 17 نفر در خرداد سال گذشته به 29 نفر در سال جاری رسید.

آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال گذشته نیز با کاهش 24.4 درصدی مواجه بود ضمن آنکه  براساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور سال گذشته کمترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را در 10 سال گذشته داشته است.

در فاصله سال‌های 1383 تا 1392 آمار مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن همواره بیش از 700 نفر بود (به استثنای سال 1391 که آمار تلفات 697  نفر بود) اما در سال گذشته این رقم با کاهش قابل توجهی مواجه شد و به 626 فوتی رسید.

در این مدت بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال 1386 با رقم یکهزار و 24 نفر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha