مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد، تاکید کرد: پوسیدگی، تغییرنگ، ایجاد لکه های سفید دندانی و بیماری های لثه، مهمترین پیامدها و عوامل تهدید کننده درمان های ارتودنسی هستند.

سلامت نیوز: مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد، تاکید کرد: پوسیدگی، تغییرنگ، ایجاد لکه های سفید دندانی و بیماری های لثه، مهمترین پیامدها و عوامل تهدید کننده درمان های ارتودنسی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محسن نوری در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست های ایران، گفت: مهمترین علل نارضایتی بیماران در درمان های ارتودنسی مربوط به رعایت نکردن مناسب بهداشت دهان و دندان توسط شخص درمان گیرنده است.

مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد با اشاره به اینکه نوع و نحوه مسواک زدن همچنین نوع و نحوه استفاده از نخ دندان در طول مدت درمان های ارتودنسی ثابت و متحرک با یکدیگر متفاوت است افزود: اغلب نارضایتی های درمانی در ارتودنسی ثابت و به دنبال رعایت نکردن بهداشت فردی یا غیر اصولی انجام دادن آن بوجود می آید.

نوری گفت: هرچه سن افراد بیشتر باشد درمان های ارتودنسی از حالت متحرک به سمت درمانهای ثابت با مدت زمان بیشترتغییر پیدا می کند و در این میان مراقبت از دندانها نیز چهره متفاوتی میابد.

این متخصص ارتودنسی با اشاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم ها و همایش های مختلف با هدف بازآموزی، افزود: گاهی اوقات در تبلیغات غیر علمی و ماهواره ای مشاهده می شود که حریم پیشرفت دانش شکسته شده و برخی افراد به گونه ای غلو آمیز اقدام به جذب بیماران می کنند که این مساله تهدیدی جدی محسوب شده ولی برگزاری این همایشها حدود و اختیارات درمانی را مشخص تر خواهد کرد.

نوری گفت: متاسفانه نگاه تجاری برخی دندانپزشکان موجب ارائه اطلاعات نادرست به بیماران شده که درنهایت باعث تصمیم گیری های نا صحیح می شود.

وی افزود: امروزه ارتودنسی با تحولات علمی و تکنولوژیکی که داشته موجب کاهش مدت زمان درمان، دوری از عوارض جانبی و کاهش مشکلات بیماران شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی شاهد با اشاره به هدف اصلی علم ارتودنسی، یعنی پیشگیری و درمان گفت: بهره گیری از تکنیک های نوین ارتودنسی شرایطی فراهم کرده تا در کلیه سنین امکان اصلاح صحیح وضعیت دندانها و عملکرد آن میسر گردد.

اولین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست های ایران، همچنین سمپوزیوم ارتوایمپلنت و پروتزهای نوین دندانی که با همکاری دانشگاه شاهد و کمیته علمی بین المللی ایمپلنت های دندانی به همراه نمایشگاه جانبی از ۲۱ مرداد در هتل المپیک تهران آغاز شده بود، امروز جمعه ۲۳ مرداد ماه جاری به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha