سندروم درد جلو زانو، اختلالی است که بیشتر در افراد جوان و زنان دیده می‌شود. این افراد موقع بالا رفتن از پله‌ها احساس درد شدیدی در قسمت جلوی زانو می‌کنند.

سلامت نیوز:سندروم درد جلو زانو، اختلالی است که بیشتر در افراد جوان و زنان دیده می‌شود. این افراد موقع بالا رفتن از پله‌ها احساس درد شدیدی در قسمت جلوی زانو می‌کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اکبری درباره درد جلو زانو به ویژه موقع بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها اظهار داشت: سندروم درد جلو زانو در افراد جوان بین 20 تا 30 سال و در زنان شیوع بیشتری دارد، این افراد با خم کردن زانوهایشان، در قسمت جلو احساس درد می‌کنند.
وی ادامه داد: احساس درد به ویژه موقع بالا رفتن از پله‌ها یا فعالیت‌های شدید بیشتر است، زیرا استخوان کشکک و پایین ران که مفصل کشکک و استخوان ران را می‌سازد، دچار اختلال در حرکت می‌شود.


* نشستن نادرست دلیل ابتلا به سندروم درد جلو زانو
این فیزیوتراپیست گفت: سندروم درد جلو زانو علت مشخصی ندارد ولی عواملی مانند حالت‌های نادرست نشستن، بدشکلی‌های استخوانی و عدم تعادل نیروی عضلانی که در مفصل ران یا زانو است می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به این سندروم باشد.


* مراجعه به موقع موجب بهبودی فرد می‌شود
استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: اگر مبتلایان برای درمان به موقع مراجعه کنند، با اصلاح روش زندگی مبنی بر استفاده صحیح از مفاصل زانو و ران، تقویت عضلات ضعیف، اصلاح حرکتی مناسب بین کشکک و قسمت پایینی استخوان ران، این سندروم قابل درمان است.
مسئول کمیته دکترای حرفه‌ای انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: درمان سندروم درد جلو زانو بستگی به شدت سندروم و همکاری فرد مبتلا دارد، معمولاً برای این افراد داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی و 5 تا 10 جلسه فیزیوتراپی تجویز و توصیه می‌شود.
*‌ عدم درمان فرد را مستعد ابتلا به آرتروز زودرس زانو می‌کند
وی ادامه داد: عدم درمان به موقع می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به آرتروز زودرس زانو کند. افرادی که برای درمان مراجعه نمی‌کنند، سریع‌تر و در سنین پایین به آرتروز زانو مبتلا خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha