پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1591

مسوولان پلیس "اسكاتلندیارد" در انگلیس روز چهارشنبه اعلام كردند واحد جدیدی برای مقابله با معضل عمده قاچاق انسان در این نیروی پلیس تشكیل خواهد شد.

مبارزه با قاچاق انسان در انگلیس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این واحد جدید كه قرار است با بودجه اولیه ‪ ۷۸۵‬هزار پوند توسط وزارت كشور انگلیس تاسیس شود مسوولیت شناسایی شبكه‌های جرایم سازمان یافته و مشاوره دادن به قربانیان قاچاق انسان در انگلیس را بر عهده خواهد داشت.

"مارك پونتیگ" از كارآگاهان عالیرتبه پلیس كلان شهر لندن كه مسوولیت تعیین سیاستهای واحد جدید ضد قاچاق انسان را بر عهده دارد، در این رابطه گفت:قاچاق انسان جرم وحشتناكی است، قاچاقچیان انسان از این راه و خصوصا با بهره برداری از زنان قاچاق شده هزاران پوند سود كسب می‌كنند و ما قصد مبارزه با این جرایم را داریم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پلیس انگلیس هر سال هزاران نفر كه بیشتر آنان را زنان تشكیل می‌دهند از كشورهایی از جمله لیتوانی، كشورهای حوزه بالتیك، چین، مالزی و قسمتهایی از آفریقا به انگلیس قاچاق می‌شوند.

كارآگاه "سالی جفری" مدیر عملیات واحد جدید مبارزه با قاچاق انسان با ابراز بی‌اطلاعی از تعداد دقیق زنان قاچاق شده به انگلیس تصریح كرد پلیس در حال كسب اطلاعات واضحتری از معضل قاچاق انسان است.

واحد جدید مبارزه با قاچاق انسان كه در چارچوب عملیاتی به نام "ماكسیم" و با هدف تمركز بر جرایم مهاجرتی تشكیل شده است شامل متخصصانی از واحدهای قتل، آدم ربایی، كلوپها و تیم امنیتی فرودگاه هیترو در لندن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha