رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 90 درصد بیمارستان‌های کشور به دستگاه‌های بی خطرساز مجهز هستند، گفت: تجهیزات نظارتی وزارت بهداشت نیازمند بازسازی است.

سلامت نیوز:رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 90 درصد بیمارستان‌های کشور به دستگاه‌های بی خطرساز مجهز هستند، گفت: تجهیزات نظارتی وزارت بهداشت نیازمند بازسازی است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، خسرو صادق نیت درباره نظارت بر آب آشامیدنی در کشور با اشاره به اینکه فرسوده بودن تجهیزات نظارتی وزارت بهداشت از معضلات جدی است، گفت: بررسی سیستم ها و تجهیزات نظارتی در وزارت بهداشت به بازسازی و تعمیر احتیاج دارد تا نظارت های موثر تری بر کیفیت آب در سراسر کشور به ویژه قطب‌ها انجام شود.


وی افزود: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تامین آب سالم، امکانات خوب و تجهیزات مناسبی در اختیار دارد و وزارت بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی عمل می کند.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره استفاده از فاضلاب شهری در تولیدات کشاورزی با این توضیح که وزرات نیرو متولی این بخش است، یادآور شد: وزرات بهداشت به عنوان ناظر عمل می کند تا فاضلاب خام در کشاورزی مورد استفاده قرار نگیرد و در صورت استفاده نیز فاضلاب تصفیه شده باشد. با این حال مشکلاتی در برخی استان‌ها دیده می شود که نیاز است وزارت جهاد کشاورزی بیش از پیش همکاری کند.


وی همچنین مصرف بر ضرورت استفاده از سموم کشاورزی به طور استاندارد تاکید کرد و گفت: متولی اصلی رسیدگی به میزان استفاده از سموم در کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است اما وزارت بهداشت و به طور مشخص سازمان غذا و دارو نیز در این مورد ورود جدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha