محققان انگلیسی در حال توسعه روشی هستند که با استفاده از تست بارداری خانگی، مواردی مانند احتمال ابتلای نوزاد به سندرم داون، دو قلو زایی یا سقط جنین پیش بینی می شود.

ابداع دستگاهی برای پیش بینی سندرم داون، سقط جنین و دوقلو زایی

سلامت نیوز: محققان انگلیسی در حال توسعه روشی هستند که با استفاده از تست بارداری خانگی، مواردی مانند احتمال ابتلای نوزاد به سندرم داون، دو قلو زایی یا سقط جنین پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا از ساینس، این روش که MAP نام دارد، با بررسی پروتئین موجود در ادرار مادر، تعداد غیر طبیعی کروموزوم ها در سلول جنین یا احتمال بارداری آنیوپلوییدی که منجر به سقط می شود را پیش بینی می کند.تکنیک استفاده شده در این روش، مشابه غربالگری IVF است.


این تحقیقات نشان می دهد که فناوری مورد استفاده برای پیش بینی سندرم داون، قادر به پیش بینی شرایطی مانند دیابت بارداری، محدودیت رشد داخل رحمی، سرطان حاملگی و بسیاری موارد مشابه است.


تست بارداری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، برای اولین بار در سال 1972 میلادی ثبت اختراع شد ولی سابقه تلاش بشر برای پیش بینی بارداری به بیش از هزار سال می رسد. 


هورمون بارداری برای اولین بار در سال 1920 کشف شد و از آن زمان تست بارداری با دقت بیشتری انجام شد.
محققان معتقدند که برای اطمینان از دقت این روش، باید نتیجه آن به آزمایشگاه ارسال شود و باید حداقل 8 هفته از بارداری گذشته باشد. دستگاه جدید این آزمایش ساده حداکثر تا دو سال دیگر وارد بازار برا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha