رانندگی طولانی به عضلات ستون فقرات و دیسک‌های بین‌مهره‌ای فشار می‌آورد. توصیه می‌شود رانندگان تاکسی روزانه ۴۵ دقیقه شنا یا پیاده‌روی کنند و هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تغییر وضعیت دهند.

سلامت نیوز:رانندگی طولانی به عضلات ستون فقرات و دیسک‌های بین‌مهره‌ای فشار می‌آورد. توصیه می‌شود رانندگان تاکسی روزانه ۴۵ دقیقه شنا یا پیاده‌روی کنند و هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تغییر وضعیت دهند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پرهام پارسانژاد در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره عوارض رانندگی طولانی‌مدت، اظهار داشت: رانندگی یکی از وضعیت‌هایی است که طی آن فرد در حالت بی‌حرکتی قرار می‌گیرد. ستون فقرات فردی که برای چندین ساعت پشت فرمان می‌نشیند در حالت خمیده قرار گرفته و این موجب می‌شود، لیگامان‌های پشت ستون فقرات و دیسک‌های بین مهره‌ای تحت فشار قرار گیرند.


وی افزود: این حالت موجب می‌شود تا عضلات پشت ستون فقرات کشیده و عضلات جلوی ستون فقرات نیز در وضعیت کوتاه قرار گیرند که این موضوع تعادل بین ستون فقرات پشت و جلو را برهم می‌زند.


*‌ استرس هماهنگی سیستم عصبی، عضلانی  و اسکلتی را برهم می‌زند
عضو هیأت‌مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران، استرس را عاملی افزاینده بر علت عنوان کرد و گفت: استرس موقع رانندگی هماهنگی سیستم عصبی، عضلانی  و اسکلتی را برهم می‌زند و این سیستم‌ها را مستعد آسیب می‌کند.


* سردرد، سرگیجه و تهوع نتیجه خستگی عضلات گردن
این فیزیوتراپیست تصریح کرد: عضلات ناحیه گردن حداکثر تا 12 دقیقه می‌توانند وضعیت سر را روی ستون فقرات حفظ کنند و بعد از آن خسته می‌شوند و مرکز ثقل استخوان جمجمه سر را به سمت جلو حرکت می‌دهند. این مسئله می‌تواند قوس طبیعی گردن را از بین برده و به دیسک‌های بین مهره‌ای ناحیه گردن و اعصابی که از بین آن‌ها در می‌شوند، فشار وارد کند و علائمی مانند درد در اندام‌های فوقانی، خواب‌رفتگی دست‌ها، سردرد، سرگیجه و تهوع را به‌وجود آورد.


* رانندگان تاکسی روزانه 45 دقیقه شنا کنند
پارسانژاد خاطرنشان کرد: به رانندگان تاکسی توصیه می‌شود روزانه 45 دقیقه ورزش‌های عمومی مانند شنای ملایم یا پیاده‌روی داشته باشند، موقع رانندگی آرامش خود را حفظ کنند و پس از 20 تا 30 دقیقه رانندگی از خودرو خارج شده، تغییر وضعیت داده و نرمش‌های ساده گردن و کمر انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha