دبیر علمی سی و دومین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، از بررسی اختلالات خواب کودکان و نوجوانان در همایش امسال خبر داد.

سلامت نیوز:دبیر علمی سی و دومین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، از بررسی اختلالات خواب کودکان و نوجوانان در همایش امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر میرفرهاد قلعه بندی افزود: با توجه به اهمیت و شیوع اختلالات خواب و اینکه خواب و اختلالات آن در بهداشت عمومی و نیز در بهداشت روان نیاز به توجه ویژه ای دارد، انجمن علمی روانپزشکان ایران محور اصلی همایش امسال خود را «روانپزشکی و اختلالات خواب» قرار داده است. بدین ترتیب در کنار مباحث عمومی و متنوع رشته روانپزشکی در این همایش به مقوله اختلالات خواب بیشتر پرداخته می شود.


وی با اشاره به اینکه در این همایش قرار است با هدف شناخت بیشتر جامعه علمی در حوزه های تخصصی، نقش خواب طبیعی و در کنار آن مشکلات واختلالات آن مطرح شود، خاطر نشان ساخت: طی ۴ روز برپایی همایش، سمپوزیوم های متعددی همزمان در سه سالن برگزار می شود.
قلعه بندی در مورد موضوع سمپوزیوم ها گفت: مدیریت اختلالات روانپزشکی مقاوم به درمان، نگاه نقادانه به کاربرد ابزار در روانپزشکی، نگرش روان شناختی بر نقش شبکه های اجتماعی، مشکلات اختلال هویت جنسی، روانپزشکی نظامی و بحران، طب جنسی، افسردگی مقاوم به درمان و سلامت روانی اجتماعی از عمده موضوعات این سمپوزیوم ها هستند.


وی از رویا و روان درمانی، اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان، اختلالات خواب در سندرم استرس پس از ضربه، اختلالات خواب و بیماری های جسمی، خواب و بیماری عصب روان شناختی، خواب و رویا و نابسامانی های آن در هنر و ادبیات و نقش آزمایشگاه خواب در روانپزشکی به عنوان دیگر سمپوزیوم هایی نام برد که قرار است، همزمان با برپایی این همایش تشکیل شود.


دبیر علمی سی و دومین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: این همایش که به روانپزشکی جامعه نگر تاکید خاص دارد، موضوع یکی از سمپوزیوم های خود را به سلامت روانی - اجتماعی اختصاص داده است که سخنرانی هایی پیرامون آینده روانپزشکی در ایران و جهان و توانبخشی روانی - اجتماعی در قرن ۲۱ نیز در این راستا ارایه می شود.


به گفته وی، از ۹۷ مقاله ارسال شده ۲۴ مقاله برای ارایه شفاهی و ۵۰ مقاله برای ارایه به صورت پوستر انتخاب  شده اند.
قلعه بندی از حضور میهمانان خارجی در این همایش خبر داد و اظهار داشت: در این همایش "پروفسور نورمن سارتوریس" رئیس سابق سازمان جهانی بهداشت و انجمن جهانی روانپزشکان در کنار تنی چند از میهمانان خارجی حضور خواهد داشت.
وی همچنین از برپایی کارگاه های آموزشی همزمان با برپایی این همایش خبر داد و افزود: روانپزشکان، روان شناسان و نیز متخصصان مغز و اعصاب، داخلی، ریه، گوش و حلق و بینی، طب کار، کودکان و پزشکان عمومی از مخاطبان این همایش هستند و شرکت در این همایش برای آنان ۱۶ امتیاز بازآموزی دارد.
سی و دومین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با تمرکز بر «اختلالات خواب»، از ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه امسال در سالن همایش های بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاه جانبی نیز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha